zagłówek do łóżka

Jak zrobić zagłówek do łóżka?

KlemensKlemens - specjalista Tipy.pl
zagłówek do łóżka
1 z 5
Czy chcesz zamienić swoje łóżko na bardziej nowoczesne, lub jeśli po prostu chcesz nadać mu nowy look warto pomyśleć o ozdobieniu zagłówka. To prosty zabieg, a potrafi naprawdę dużo zmienić. Jeśli Twoje łóżko nie ma wysokiego zagłówka, a chcesz takowy mieć, po prostu kup deskę i przytwierdź ją z tyłu do łóżka. Oto jak taki zagłówek zrobić.
P

* deska o szerokości łóżka (musisz więc zmierzyć łóżko) i o wybranej wysokości, wiadomo, że każdemu podoba się co innego,
* wiertarka, wkręty
* gąbka tapicerska, dostosowana wielkością do deski,
* zszywacz stolarski,
* szyna mocująca
* mocny klej,
* wybrana mocna tkanina na obicie.

1
zagłówek - krok 1.
Najpierw musisz przytwierdzić gąbkę do deski. Przyklej ją porządnie, aby nie odpadła.
2
zagłówek - krok 4.
Następnie rozłóż na płaskiej powierzchni materiał, którym chcesz obić deskę. Połóż go lewą stroną go góry.

Połóż deskę z przyklejoną gąbką na materiale, gąbką do ziemi.

Następnie mocno naciągaj materiał na deskę, zawijając go i przymocowując go do tylnej części deski, tej bez gąbki. Przybijaj materiał zszywaczem stolarskim. Dobrze naciągaj, aby nie był pomarszczony.
3
zagłówek - krok 6.
Jeśli chcesz, wytnij z tego samego materiału kawałek o wymiarach deski. Zaokrąglij go na końcach i przyłóż do tyłu deski. Przybij go zszywaczem stolarskim.

Teraz wystarczy, że przytwierdzisz zagłówek do ściany. Najlepiej nada się do tego specjalna szyna mocująca. Jedną jej część przymocuj do ściany...
4
zagłówek - krok 7.
...a drugą zamocuj do zagłówka, tak jak pokazano na zdjęciu. Teraz wsuń zagłówek na szynę. Gotowe.

Innym sposobem jest zamocowanie zagłówka bezpośrednio do łóżka. Sprawdzi się on wówczas, gdy łóżko nie będzie stało blisko ściany.
Strona 1 z 5

Powiązane porady

jesienne liście - dekoracja na jesień
tort z ręczników
ręcznie malowana porcelana

Podobne porady

Komentarze (5)

* Pola wymagane

pr
29.11.2015
Jako zagłówki do łóżka polecamy tapicerowane panele ścienne. Są miękkie, wygodne i pięknie wyglądają na ścianie. Obecnie na rynku dostępnych jest mnóstwo przeróżnych wzorów i kolorów, więc na pewno każdy znajdzie coś dla siebie.
CITIZEN S
12.11.2014
Jesli chodzi o szyne mocujaca to mozna ja zastapic listwa plastikowa ktora normalnie stosuje sie do chowania kabli elektrycznych. Listwe wlasciwa mocuje sie na sciane a pokrywke przykreca do deski. Na koniec wystarczy to zatrzasnac. Uwaga. Sprawdza sie przy niezbyt wysokich zaglowkach (do 40cm)
blanca_krysia
19.09.2013
Dzień dobry! Chciałabym zapytać, gdzie można kupić tą specjalną szynę mocującą do zagłówka. W "Majstrze" wytrzeszczyli oczy, gdy o nią zapytałam.
koko
03.06.2013
zagłówek najłatwiej i najtaniej można zrobić z płyt styropianowych. Z tego samego materiału można zrobić również łóżko kontynentalne (podkład pod materac). To najwygodniejszy i najtańszy sposób zrobienia dużego łoża małżeńskiego - a wkład można zawsze odnowić. Z płyt styropianowych robimy też podnóżki i pufy. Wystarczy skleić płyty styropianowe w odpowiedniej wysokości i włożyć je do wcześniej uszytego pokrowca z materiału obiciowego - zapinanego na zamek lub rzep. w przypadku łoża nie trzeba ich sklejać.
anka
20.04.2011
super wskazówki! Tego szukałam! Prosto i przejżyście!