projektowanie ubrań w Photoshopie

Jak zostać projektantem mody?

BazyliaBazylia - specjalista Tipy.pl
Na całym świecie istnieje wielu projektantów mody, ale tylko nieliczni z nich mają sławę taką jak Armani, Versace czy Karan. Ci projektanci mogą tworzyć unikalne i nowoczesne kolekcje używając do tego swoich artystycznych talentów i umiejętności. Większość prac zwykłych projektantów trafia jednak na szeroki rynek, co ogranicza ich do podstawowych wzorów odzieży. Poniżej znajdziesz wskazówki, które podpowiedzą ci zacząć pracę w tej branży i jak pracować nad swoją karierą, by się wybić i osiągnąć sławę.
1
Determinacja to główny czynnik, który pomoże ci osiągnąć sukces. Ten wewnętrzny pęd będzie cię wzmacniać i popychać w kierunku odniesienia sukcesu w tej dziedzinie. Rywalizacja okaże się trudna, będzie wymagać dużo silnej woli i chęci pięcia się w górę. Bądź otwarta i szczera wobec siebie, jeśli chodzi o twój talent do rysowania oraz zapał do projektowania i skupiania się na szczegółach.
2
Inwestycja w edukację jest częścią przygotowań do tej kariery. Po szkole średniej i kierunkowych studiach na kierunku związanym z projektowaniem ubioru, zwiększysz szansę na powodzenie. W Polsce istnieje kilka szkół wyższych kształcących projektantów mody. Znajdują się one w Warszawie (Międzynarodowa Szkoła Kostiumografii i Projektowania Ubioru) oraz w Krakowie (Szkoła Artystycznego Projektowania Ubioru). Warto również wspomnieć o szkołach policealnych, np. Poznańskiej szkole mody „Even” oraz warszawskim policealnym Studiu Sztuki. Poszukaj szkoły o dobrej reputacji, której uczniowie osiągają dobre wyniki. Przygotuj się do prezentacji szkiców i rozmowy kwalifikacyjnej.
3
Wiedza o biznesie ma kluczowe znaczenie dla odniesienia sukcesu. Warto więc zapisać się na kurs marketingu i biznesu, jako dodatkowy fakultet oprócz studiów związanych z modą. Nauka o międzynarodowym biznesie będzie bardzo pomocna podczas przygotowań do tego typu przedsięwzięć.
4
Poszerz swoje doświadczenie zawodowe poprzez korzystanie z różnych programów komputerowych przeznaczonych do projektowania, możesz korzystać z podstawowych funkcji lub poszukać programów dla bardziej zaawansowanych. Możesz wypróbować Photoshopa, 3D Max lub specjalne programy tylko do projektowania odzieży, jak na przykład Virtual Fashion Pro (wszystkie niestety płatne). Im więcej wiedzy i umiejętności zdobędziesz w tej dziedzinie, tym większe masz szanse na wejście do świata mody.
5
Przygotuj i na bieżąco aktualizuj portfolio swoich własnych projektów. Warto zilustrować i pokazać jak utalentowana, zdolna, kreatywna i elastyczna jesteś. To pomoże ci przekonać pracodawców i udowodnić, jakie korzyści może przynieść zatrudnienie ciebie. Imponujące portfolio wiele mówi pracodawcy o tobie i o twoim sposobie pracy.
6
Jak najszybciej zorganizuj staż lub praktykę w odpowiedniej placówce. Dzięki temu zdobędziesz doświadczenie, które z pewnością będzie pomocne, gdy po skończeniu nauki będziesz szukać pracy. Jeśli to możliwe szukaj praktyk w domach mody o wysokich standardach i dobrej reputacji. Poszukaj również informacji o stypendiach zagranicznych i programie wymiany studentów.
7
Zbieraj jak najwięcej kontaktów, zacznij to robić już w trakcie nauki w szkole. Zwracaj uwagę na ludzi obracających się w tym biznesie, a także pracowników reklamy, dziennikarzy i specjalistów od marketingu. Nie ograniczaj swojej kariery. Poznaj osobowość tych ludzi i staraj się zbudować z nimi jak najlepsze relacje. Pamiętaj, że mogą to być te same osoby, z którymi będziesz pracować w przyszłości.
8
Staraj się cały czas być na bieżąco. Czytaj magazyny związane z modą, takie jak Vogue czy Avanti. Dzięki temu będziesz na bieżąco poinformowana o obecnych trendach i przyszłych tendencjach w świecie mody. Zapoznaj się ze znanymi nazwiskami w tej branży i ich osiągnięciami. Dowiedz się czegoś na temat wszystkich ważnych wydarzeń w świecie mody i miejsc związanych z projektowaniem i modą.
Strona 1 z 3

Powiązane porady

blondynka
brunetka
rude włosy

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

Ewa
30.04.2013
do użytkownika o nazwie "wi": Życzę Ci sukcesów. Przy okazji poproszę - więcej szacunku dla języka polskiego.
wi
05.02.2013
ja zamieżam zostać projektantem mam juz kilkaset projektów co dzien coś projektuje koleżanki z mojej szkoły uwielbiają gdy o tym muwie i chciały by miec polowe rzeczy w garderobie i zamierzam dązyć do tego by stać sie znanym i dobrym :)projektantem
Marta
10.10.2011
Ja chodzę do technikum odzieżowego :D
Minty
10.10.2011
Bardzo fajny artykuł, przydał mi się :P Od czasu do czasu też projektuję :)