manicure

Jak zapobiec rozdwajaniu się paznokci?

LejdiGaga - specjalista Tipy.pl
Rozdwajanie się paznokci to bardzo częsty problem. Zazwyczaj występuje w przypadku kruchych, miękkich i cienkich paznokci. Dolegliwość ta znacznie częściej występuje u kobiet, niż u mężczyzn. Poniżej znajdziesz wskazówki jak zapobiec rozdwajaniu się paznokci.
1
Bardzo rzadką przyczyną rozdwajania się paznokci są choroby wewnętrzne lub niedobór witamin (najczęściej żelaza). Jeśli twoje paznokcie są mocne, a mimo to się rozdwajają, przyczyną dolegliwości mogą być czynniki zewnętrzne. Zasadniczo łamliwe paznokcie można podzielić na suche i łamliwe (zbyt słabo nawilżone) oraz miękkie i łamliwe (za bardzo nawilżone).
2
Typową przyczyną rozdwajania się paznokci jest powtarzające się na przemian nawilżenie i przesuszenie ich płytki. Sprawia to, że stają się one suche i łamliwe. Często zdarza się to w okresie zimowym, gdy panuje niska wilgotność powietrza. Najlepszym sposobem na zapobieganie rozdwajaniu się paznokci jest stosowanie balsamów zawierających alfahydroksykwasy lub lanolinę. Przed zastosowaniem balsamu namocz paznokcie w wodzie przez około 5 minut.
3
Podczas wykonywania prac domowych, które wymagają moczenia rąk, zakładaj rękawiczki ochronne. Jest to bardzo pomocne w zapobieganiu rozdwajaniu się paznokci. Najlepsze do tego celu będą rękawice gumowe z bawełnianą podszewką.
4
Jeśli twoje paznokcie są zbyt miękkie, oznacza to, że są one zbytnio nawilżone lub uszkodzone przez substancje chemiczne, takie jak detergenty, płyny do naczyń lub zmywacz do paznokci (zmywacze zawierające w swym składzie aceton są znacznie gorsze od tych, które go nie zawierają). W tym przypadku pomocne będzie pokrycie płytki paznokcia lakierem zawierającym włókna nylonowe, które mają za zadanie ją wzmocnić.
5
Bądź łagodna dla swoich paznokci. Nadaj im kształt bardzo drobnym pilniczkiem, delikatnie spiłuj końcówki w łagodny łuk. Codzienna poprawa kształtu paznokcia oraz usuwanie wszelkich nierówności pomaga zapobiec dalszym uszkodzeniom i rozdwojeniu. Unikaj stosowania metalowych narzędzi do usuwania skórek. Jeśli polerujesz paznokcie, zawsze rób to zgodnie z kierunkiem ich wzrostu, nigdy tam i z powrotem. Ruch ten może prowadzić do ich rozdwojenia.
6
Biotyna (witamina H) przyjmowana doustnie również korzystnie wpływa na stan naszych paznokci. Nie należy jednak przyjmować jej będąc w ciąży. Pozytywny wpływ na nasze paznokcie, ale w nieco mniejszym stopniu niż biotyna, wykazuje również wapń, minerały koloidalne oraz żelatyna.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

paznokcie żelowe
Sztuczne paznokcie
Ściąganie tipsów

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane