Norweskie lefse

Jak zrobić lefse?
MonisiaMonisia - specjalista Tipy.pl

Lefse jest tradycyjnym, norweskim pieczywem. Niektórzy porównują je z podpłomykami jednak do zrobienia lefse potrzebne są również ziemniaki. Lefse jako danie tradycyjne wypiekane jest w Norwegi w różne święta, również w święto Bożego Narodzenia.
P

* 2 i pół kg obranych ziemniaków (może być trochę mniej około 2,3kg)
* 1 łyżka soli
* 3 łyżki masła
* 1 szklanka bitej śmietany (lub tyle ile potrzeba)
* 1 szklanka mąki (lub tyle ile potrzeba)

1
Ziemniaki przełóż do garnka, dodaj sól i nalej wody tyle, aby je przykryła. Gotuj dopóki nie będzie dało się wbić w nie widelca (ok 20min). Odlej wodę i przełóż do dużej miski. Zmieszaj je z masłem, bitą śmietaną na gładką masę. Przykryj i wstaw na noc do lodówki.
2
Za pomocą rąk utwórz z ziemniaków 4 wałki o długości około 15 cm. Każdy z nich podziel na 4-5 części. Teraz rozwałkuj każdy z nich tak cienko jak to tylko możliwe. Aby ciasto się nie przyklejało użyj do posypania mąki. Co jakiś czas odwracaj ciasto i je wałkuj dodając tyle mąki ile potrzeba. Jeśli dodasz za dużo mąki to lefse będą twarde więc ostrożnie.
3
Połóż placka na patelni na średnim ogniu. Smaż, aż lefse zrobi się złoto brązowe z brązowymi plamkami a następnie odwróć na drugą stronę. Gotowe lefse przekładaj na talerz lub tackę i przykryj aby nie wyschły. Jak już lefse całkiem wystygną owiń je w folię, aby zatrzymać w nich wilgoć.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane