ręcznie malowane drzewo

Jak namalować drzewo na ścianie?

Berna - specjalista Tipy.pl
Wiele z Was chciałoby nadać swoim wnętrzom ciekawego wyglądu i oryginalności. I można to zrobić na naprawdę wiele sposobów. Ale nasze dzieci też chciałyby mieć piękne pokoje. I można to zrobić, zamienić pokój dziecka na przykład w piękny ogród. Ja zainspirowałam się właśnie ogrodem, na co moja córka przystała z wielkim entuzjazmem. Chciałam jednak, aby to nasze drzewo w jej pokoju było choć odrobinę 'żywe', więc zamiast namalować na nim kwiaty postanowiłam..... No właśnie, przekonajcie się sami.
P

* trzy odcienie brązowej farby (od ciemnej po jasną),
* dwa odcienie zielonej farby – jasna i ciemna,
* dwa pędzelki – mniejszy i większy,
* sztuczne kwiatki,
* pistolet na klej,
* gąbka,
* ołówek,
* odwaga.

1
Najpierw za pomocą ołówka delikatnie namaluj kontur drzewa – pień i gałązki. Stań sobie naprzeciwko ściany na której będziesz malować i wyobraź sobie jak chciałabyś aby wyglądało drzewo, jak bardzo było rozgałęzione. Następnie zabierz się za szkicowanie. Jak skończysz ponownie stań naprzeciwko ściany i oceń, czy chcesz coś poprawiać czy nie.
2
Jeśli uważasz, że wszystko jest okey zacznij malować drzewo.
3
malowanie drzewa - krok 3.
Najpierw przy pomocy grubszego pędzla zacznij malować pień najciemniejszym odcieniem brązowej farby. Obrysuj jego kontury.
4
malowanie drzewa - krok 4.
Następnie zacznij wypełniać pień kolorem. Środek pnia i gałęzie pomaluj środkowym odcieniem brązu. Następnie 'bawiąc' się odcieniem jaśniejszym i ciemniejszym dodaj gałęziom oraz pniu głębi. Możesz zainspirować się moim małym dziełem. Przyznam się, że efekt nawet wyszedł taki jaki chciałam.
5
malowanie drzewa - krok 5.
Teraz kolej na liście. W tym czasie pień będzie schnął. Nie muszą być skomplikowane, zwykłe maźnięcia pędzlem wystarczą, nieprawdaż? Namaluj je cieńszym pędzelkiem, jaśniejszym odcieniem zielonej farby.
6
malowanie drzewa - krok 6.
Następnie dodaj do jasnej farby odrobinę ciemnej i wymieszaj. Zrób cienie na liściach.
7
Na samym końcu pociągnij liście samą ciemną zieloną farbą, dodając im większej głębi.
8
malowanie drzewa - krok 8.
Gdy pień będzie już suchy możesz zabrać się za jego wykańczanie. Pociągnij pień przez środek najjaśniejszym odcieniem brązu i zanim jeszcze farba wyschnie rozetrzyj ją gąbką. Dzięki temu uzyskasz jeszcze lepszy efekt cieniowania i głębi.
9
malowanie drzewa - krok 9.
Jeśli jesteście sentymentalni tak jak ja 'wyryjcie' w drzewie swoje inicjały. Moje to M+B, co znaczy po prostu Mama + Basia (moja córka, w której pokoju powstaje drzewo).
10
Drzewo możesz ożywić kwiatami. Ale zamiast malować kwiatki na drzewie, możesz je przecież ponaklejać. Ja użyłam kwiatków przypominających kwitnącą wiśnię.
11
malowanie drzewa - krok 11.
Zakupione kwiatki zdejmij z łodyg i obetnij tą część odstającą tuż przy kwiatku, która mocujesz kwiatka do łodygi. Dzięki temu będzie można z łatwością przykleić kwiatek plastikowym elementem, a nie płatkami do ściany.
12
malowanie drzewa - krok 12.
Nałóż klej na ścianę na końce gałęzi, w miejscach, w których chcesz nakleić kwiaty i poprzyklejaj je.
13
malowanie drzewa - krok 13.
Na mnie zrobiło wrażenie, a co najważniejsze bardzo podoba się mojej córce. Postanowiłyśmy jeszcze dokleić do drzewa karmnik. Gotowe!
Strona 1 z 2

Powiązane porady

tapeta , montaż , demontaż
ręcznie malowana porcelana
decoupage z serwetek

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane