Bombka z cekinów ozdoba na choinkę ręcznie robiona

Jak zrobić bombkę z cekinów?

GogaGoga - specjalista Tipy.pl
1 z 5
Istnieje wiele możliwości i sposobów robienia bombek na choinkę. Jednym z nich jest obszywanie lub ozdabianie kul styropianowych. Kule styropianowe można kupić w Internecie. Są bardzo tanie, a stwarzają nam duże pole do popisu. Dzięki nim nasze bombki będą z pewnością unikalne i nikt poza nami takich mieć nie będzie.
P

Bombki styropianowe 50 mm (do kupienia tutaj), Koraliki złote i brązowe (drobne, 2-3mm), Cekiny w kolorze srebrnym, złotym, różowym, niebieskim (do kupienia tutaj), Szpilki krawieckie, 2 małe koraliki metalowe, Niebieskie koraliki - szklane, okrągłe, Koraliki turkusowe płaskie, Wstążka do zawieszenia

1
Bombka styropianowa ozdobiona cekinami 1
Nałóż na szpilkę brązowy koralik, potem złoty cekin i wbij w styropianową kulę. Kontynuuj, aż zrobisz pierwsze pełne okrążenie (coś na kształt równika). W taki sam sposób zrób następne dwa okrążenia po obu stronach naszego "równika", jednak teraz użyj złotych koralików. Teraz mamy trzy rzędy. Środkowy z brązowymi koralikami i dwa boczne ze złotymi.
2
Metalowy koralik nawiń na szpilkę i wbij ją w "biegun" styropianowej kuli. Następnie zrób dwa okrążenie niebieskimi cekinami. Dokończ tę stronę za pomocą cekinów srebrnych.
3
Odwróć bombkę na drugą stronę i zacznij od wbicia metalowego koralika w kolejny "biegun". Następnie zrób jedno okrążenie srebrnymi cekinami, dwa różowymi, dwa okrągłymi niebieskimi koralikami ze szkła i na koniec trzy okrążenia płaskimi cekinami w kolorze turkusowym. Jeśli widać kawałki styropianu w miejscach, gdzie są same koraliki, wówczas można je "podłożyć" cekinami (bardzo dobrze zasłaniają spód kuli). Turkusowe koraliki mogą się dobrze nie stykać, więc jeśli będzie widać spod nich styropian, to dziurki pokryj dodatkowymi koralikami.
4
Bombka styropianowa - zrób to sam
Wyciągnij metalowy koralik z "północnego bieguna", nałóż na szpilkę wstążkę, podłóż pod spód srebrnego cekina i wbij szpilkę z powrotem w bombkę.
?

Wskazówki

  • Spróbuj innych wzorów. Cekinowe bombki są bardzo proste do zrobienia, nawet dla dzieci.
  • Dzieciom będzie łatwiej wykonywać bombki z dużych kul styropianowych oraz jak największych cekinów (o średnicy 1cm).
  • Zauważ, że dzieci zwykle wybierają kolory losowo, a nie wg kolorystyki. Wybierz cekiny oraz koraliki, które będą kolorystycznie do siebie pasowały. Dzięki temu nawet najmłodsi zrobią ładne bombki.

!

Uwaga!

  • Dzieci poniżej 10 lat powinny zawsze  robić te bombki pod nadzorem rodziców.
  • Dzieci poniżej 5 lat nie powinny bawić się szpilkami, ponieważ mogą je połknąć.

Strona 1 z 5

Powiązane porady

Ubieranie choinki
choinka i pies
Bombka

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

#21840
30.12.2013
Śliczna bombka, ale mi niestety nie wyszła.
monika.janik.onet.pl
24.11.2013
To bardzo fajny pomysł moja córa i siostrzeniec zrobili te bombki :) Są świetne
justi3414
30.11.2011
Śliczna bombka muszę sobie taką zrobić!!