nawilżacz powietrza

Jak nawilżyć powietrze w domu?

metjumetju - specjalista Tipy.pl
Czy w waszych domach w okresie jesienno-zimowym (a więc wtedy gdy działa ogrzewanie) wilgotność powietrza też jest bardzo niska? Zakładam, że tak. No bo przecież nie mogę być jedyną osobą, mieszkającą w takim domu i odczuwającą suchość powietrza. Bardzo mi to przeszkadzało więc szukałam różnych sposobów na pozbycie się tego problemu. Okazało się, że nie jest to coś, z czym nie można sobie poradzić. Przeczytajcie sami.
1
Zakup nawilżacz powietrza. Napełnij go wodą, może być z kranu. Jest to chyba jeden z najprostszych sposobów na nawilżenie powietrza w naszych domach w okresie grzewczym. Wybór jest wielki, od zwykłych nawilżaczy, poprzez nawilżacze ultradźwiękowe aż do oczyszczacza i nawilżacza powietrza w jednym. Wszystko zależy więc od Twoich preferencji i zasobności portfela.
2
Napełnij wodą duży garnek i postaw go blisko źródła ciepła. W ten sposób woda będzie parować. Jeśli uważasz, że garnek nie będzie się dobrze prezentował zamień go na przykład na doniczki ozdobne.
3
Pamiętaj też o nawilżaczach na kaloryfery. Dzięki nim również wzrośnie wilgotność powietrza w Twoim domu. Wybór takich nawilżaczy jest ogromny i są naprawdę ładne.
4
Poustawiaj żywe kwiatki doniczkowe w domu. One również są bardzo pomocne w walce z suchym powietrzem. Przecież ciągle je podlewasz, one chłoną wodę, ale też ją oddają. No i pamiętaj o fotosyntezie.
Same plusy.
5
Możesz tez dolać do wody w doniczkach (patrz krok drugi) olejków zapachowych. Dodatkowo rozniosą po domu wspaniały zapach.
6
Staraj się gotować na parze, przyrządzać potrawy na kuchence raczej niż w piekarniku. Woda z gotowania będzie parować, nawilżając powietrze.
7
Zamiast brać prysznic zafunduj sobie kąpiel. Parująca woda nie tylko nawilży powietrze, ale siedzenie w wodzie nawilży też i Twoją skórę. Po kąpieli nie spuszczaj od razu wody. Otwórz drzwi od łazienki i pozwól wilgotnemu powietrzu rozejść się po domu. Pozostawiona woda będzie parować, dopóki nie będzie zimna. Wtedy możesz ją z wanny wypuścić.

Powiązane porady

powódź
pożar
zaślepki do gniazdek

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Fridge
07.09.2015
Pierwsze zdanie jest nie po polsku.
cukier
01.01.2013
siedzenie w wodzie na pewno nie nawilza skory wrecz przeciwnie!!;p