Królik w klatce

Jak wyposażyć klatkę królika?
progalska - specjalista Tipy.pl

Dużo osób początkujących "z królikami" nie ma pomysłu na urządzenie klatki dla swojego podopiecznego. Nie wiedzą co się ma w klatce znajdować, jaka powinna być klatka itp. Ja wam dzisiaj pomogę :)
P

* Klatka
* Kasa ;)
* Chęci

1
klatka dla królika 120cm
Pierwszym krokiem jest kupienie odpowiedniej klatki. Dla miniaturek typu lew lub zwykłe krótkowłose z zoologicznego, można spokojnie kupić klatkę 100cm i w górę, natomiast dla miniaturek typu angora, czyli większych rozmiarowo, powinno już się kupić klatkę o wielkości co najmniej 120cm.

Nie kupujcie klatek plastikowych z kratową górą, ponieważ królikowi niewygodnie wchodzić i wychodzić, a właścicielowi kłaść jedzonko, sianko lub uzupełniać poidełko. Poza tym opary z "sisi" króliczka krążą w tej klatce i nagle uwalniają się z niej po otwarciu klatki, no i niestety trochę "jedzie".
2
Ferplast Drinky pojnik dla gryzoni FPI4662 300ml z plastikowym uchwytem
Drugim krokiem jest zakup akcesoriów.

* Poidełko, powinno być dość duże, ponieważ jeśli się daje mało warzyw i owoców, a królik je dużo suchego jedzonka, to będzie też dużo pił, dlatego polecam 300 ml.

* Miseczka - polecam metalowe, zawieszane, ponieważ królik ma do niej łatwy dostęp, nie przewróci się, ani nie zmieni miejsca położenia. Zamiast metalowych mogą być również porcelanowe.

* Kuweta - nie polecam narożnej, ponieważ trudniej królika nauczyć korzystania z niej. Narożne kuwety są małe rozsypuje się z niej żwirek.

* Domek - jeśli kupicie dużą klatkę i stać was, to możecie dołączyć domek dla pupila, polecam narożne, ponieważ zajmują mniej miejsca.

* Paśnik - paśnik musi być wiszący, bo na metalowym-dolnym podobno króliś może sobie zrobić coś w łapkę.

* Sianko - sianko ładuje się do paśnika, a jeżeli twój królik sika już w pełni do kuwety, to możesz wyłożyć też siankiem otoczenie poza kuwetą.
3
Superpreis
Na końcu to wszystko ładnie układamy. Kuweta znajduje się po tej stronie, po której królik zawsze siusia. Tak samo jest z miseczką, paśnikiem i poidełkiem. Zaobserwuj z której strony śpi królik, żeby miseczka, poidło i paśnik mu nie przeszkadzały, za to w to miejsce umieść domek, jeżeli takowy posiadasz :)
?

Wskazówki
* Nie polecam wlewać wody do miseczki, ponieważ może się przewrócić, albo królik może się umoczyć.

!

Uwaga!
* Nigdy NIE dawaj siana do kuwety, ponieważ jak królik na to na siusia, a potem zje to będzie chorować.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

Anka
02.08.2019
Z tą miseczką to czysta głupota. Królikom dużo lepiej pije się z miseczki bo to dla nich i bardziej naturalne i higieniczne (bo miseczkę da się dokładnie umyć i zmienia się wodę codziennie, a nie wszystkim opiekunom chce się to robić przy poidle). Królik pije więcej z miseczki i ma zdrowsze nerki.
Nikaś
10.06.2018
Słyszałam, że trociny źle wpływają na drogi oddechowe, dlatego o wiele lepsze są np. podkład na pół klatki, a na drugie pół kocyk będzie mu miękko i będzie mu się wygodnie spało. można też kupić małą leżankę, aby mogła/mógł sobie na niej spać, poidełko oraz miseczkę na jedzenie i sianko.
słodziak totak
28.10.2015
niedługo może będę miła królika tata mi może pomoże w sprzątaniu klatki.
meg
17.08.2015
Moj krolik ma juz to wszystko!! ;-)