Tatar z wołowiny

Jak zrobić tatara?

JedzenieJedzenie - specjalista Tipy.pl
Ludzie dzielą się na tych, którzy tatara by do ust nie wzięli i na tych, którzy za nim przepadają. Ja należę do tych, którzy śnią o nim po nocach a później poświęcają wiele czasu na jego właściwe przyrządzenie. Tatar jest daniem dla ludzi cierpliwych. Nie wystarczy po prostu wymieszać wszystkich składników i go zjeść. Smak tatara zależy od długości mieszania i należy wiedzieć, że nie wystarczy 5 minut! Aby wszystkie składniki się dobrze połączyły trzeba na to poświęcić nawet pół godziny. I żaden robot nie może cię w tym wyręczyć.
P

* wołowina lub polędwiczka cielęca (najświeższa i najlepsza jaką możemy dostać). Najlepiej prosto z uboju. (100-150 gram)
* Cebula (1 łyżka)
* Ogórek kiszony (1 mały)
* Żółtko
* Ryba (np. sardynka w oleju) - jedna łyżka mięsa
* Grzybki marynowane (1 szt)

1
Mięso mielimy. Można użyć blendera zamiast standardowej maszynki. Ogólnie to jednak tatar będzie najlepszy jeśli mięso wyskrobiemy. Jest to żmudna praca jednak wówczas w mięsie nie będzie ani jednej żyłki czy ścięgna. Mięso będzie całkowicie oczyszczone.
2
Teraz układamy mięso na środku talerza. W mięsie robimy łyżeczką dołek do którego wkładamy żółtko jajka. Dookoła mięsa układamy drobniusieńko posiekane składniki (lista powyżej).
3
Mięso dokładnie mieszamy ze wszystkimi składnikami. Im dłużej będziemy mieszać, tym więcej doku wyjdzie z warzyw a całość się lepiej połączy.
4
Tatara doprawiamy łyżeczką musztardy, pieprzem, solą, sokiem z cytryny oraz oliwą z oliwek. Zamiast soli można dodać do smaku magi.
5
Na koniec przystrajamy tatara natką pietruszki lub szczypiorkiem.
?

Wskazówki
* Zamiast jednego żółtka kurzego możemy dodać 4 żółtka przepiórcze.

Powiązane porady

chipsy z buraka
chipsy z jabłek
Pasta z cukinii

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

filipek11
14.06.2016
Do tego tatara brakuje jeszcze jednej rzeczy.:):) malej pięćdziestki żubrówki>:):):)
aa
13.09.2014
dużo błędów w przepisie, nie polecam :/