bieszczady - jazda w terenie

Jak jeździć w terenie samochodem?·

xbieszczadyxbieszczady - specjalista Tipy.pl
bieszczady - jazda w terenie
1 z 5
Zanim wyjedziesz swoim samochodem w bardziej wymagający teren sprawdź czy posiadasz odpowiednie wyposażenie. Podstawowymi narzędziami każdego terenowca są: łopata, lina, siekiera i podnośnik. Dzięki tym narzędziom będziesz w stanie wyciągnąć samochód z błotnej pułapki.

Przede wszystkim na wyprawę najlepiej wybierać się wraz z przyjaciółmi kilkoma samochodami, wtedy zawsze będziesz mógł liczyć na asekurację i pomoc w trudnej sytuacji. Jeżeli podróżujesz sam zadbaj o to by samochód był odpowiednio wyposażony w opony typu MT oraz wyciągarkę.
1
rajd terenowy - bieszczady
Zanim pokonasz błotną przeszkodę z koleiną po pierwsze zatrzymaj się przed nią wysiądź z samochodu zobacz czy mętna woda nie kryje pod swoją powierzchnią pułapki w postaci kamienia lub kłody. Oceń czy prześwit Twojego auta jest wystarczający by pokonać koleinę. Włącz napęd na 4 koła oraz zablokuj mechanizmy różnicowe. Ruszaj powoli z drugiego biegu gdy poczujesz opór nie bój się wcisnąć pedał gazu. Trzymaj wciśnięty gaz dopóki samochód jedzie a jeżeli się zatrzyma szybko włącz wsteczny bieg i na pełnym gazie postaraj się wyjechać z przeszkody do tyłu. Jeżeli uda Ci się wyjechać z koleiny wysiądź z samochodu i przy pomocy łopaty usuń nadmiar ziemi który spowodował zatrzymanie (zobaczysz ślady, które zostawiła główka mostu lub inne elementy zawieszenia). Jak już usuniesz nadmiar ziemi spróbuj pokonać przeszkodę jeszcze raz. Można również spróbować wrzucić w koleinę kłody drzew (pamiętaj, żeby były długie gdyż krótkie kawałki mogą spowodować uszkodzenie samochodu, pamiętaj również aby nie ścinać rosnących drzew, korzystaj z tego co leży już na ziemi).
2
bieszczady off-road
Jeżeli korzystasz z wyciągarki pamiętaj aby ZAWSZE używać pasów ochronnych na drzewa. Zapinając linę bezpośrednio na korze drzewa niszczysz las!
3
samochód terenowy  - bieszczady
Jeżeli z opresji wyciąga Cię drugi samochód pamiętaj o zachowaniu szczególnej ostrożności. Zadbaj o to by zaczepiać linę o specjalne. mocne uchwyty. Pamiętaj żeby stanąć w bezpiecznej odległości tak by w przypadku zerwania się liny (co jest dość częste) nikomu nie stała się krzywda.
4
bieszczady - rajd off-road
Jeżeli trasa Twojej wyprawy wiedzie przez tereny leśne pamiętaj, że na wjazd samochodem do lasu powinieneś posiadać stosowne zezwolenie. Pozostaw las taki jakim go zastałeś. Nie niszcz przyrody, wszystkie śmieci zabieraj ze sobą.
Strona 1 z 5

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane