pielęgnacja cery po 40-ce

Jak dbać o cerę po 40-ce?
AdelaAdela - specjalista Tipy.pl

Będąc po czterdziestce ciężko uwierzyć w to, że nasza cera wciąż może być młoda i piękna. Co prawda, okres zmagań z trądzikiem mamy już za sobą, ale pojawiają się inne problemy: zbytnie przesuszenie skóry i zmarszczki. Z tego powodu należy wypracować w sobie pewną rutynę w codziennej pielęgnacji cery dojrzałej. Poniżej dowiesz się jak cały ten proces powinien wyglądać.
1
Cerę należy oczyszczać dwa razy dziennie. Nie powinnaś zostawiać na noc niezmytego makijażu, ponieważ zatyka on pory nie pozwalając skórze oddychać Co wieczór lub po powrocie z pracy, zmywaj twarz delikatnym płynem do demakijażu. Środek nie powinien zawierać alkoholu. Przemyj twarz ciepłą (ale nie gorącą!) wodą. Wycieraj twarz delikatnie, przykładając do niej ręcznik z naturalnych włókien. Nigdy nie pocieraj twarzy, gdyż możesz w ten sposób podrażnić cerę.
2
Pielęgnacja twojej cery powinna składać się z trzech etapów. Są nimi oczyszczanie, tonizowanie i nawilżanie. Gdy już zmyjesz makijaż, czyli przemyj twarz tonikiem, który odblokowuje pory i usuwa nadmiar sebum. Następnie nałóż na twarz lekki krem nawilżający. Aby rezultat był widoczny, czynności te powtarzaj rano i wieczorem.
3
Po 40-ce należy pielęgnować nie tylko cerę, ale i skórę całego ciała, aby zachowała swój zdrowy wygląd. Zawsze po kąpieli stosuj nawilżający balsam do ciała. Najlepiej nakładać go, gdy skóra jest lekko wilgotna, a w łazience znajduje się jeszcze para wodna z kąpieli. Wówczas balsam lepiej się wchłania. Powinnaś tez pamiętać aby od czasu do czasu stosować peeling do ciała, złuszczając martwy naskórek.
4
Podczas gdy regularne oczyszczanie i nawilżanie jest kluczem do sukcesu, należy pamiętać aby nie przesadzić. Zbyt częste mycie twarzy i kąpiele mogą doprowadzić do uszkodzenia naturalnej bariery ochronnej skóry. Wówczas skóra zacznie się przesuszać i swędzieć, a w skrajnych przypadkach będzie się łuszczyć.
5
Bardzo ważne jest aby odpowiednio dobrać preparaty do pielęgnacji skóry. Przede wszystkim nie powinny one zawierać alkoholu. Mam na myśli środki do demakijażu, ale również toniki. Kremy do pielęgnacji skóry nie powinny być tłuste, aby nie obciążały skóry twarzy. Przyjazne dla skóry są kremy zawierające wyciągi z aloesu, oczaru wirginijskiego, rumianku, zielonej herbaty oraz wzbogacone witaminą E.
6
Źle dobrane kosmetyki prowadzą do przesuszenia się skóry, zaczerwienień, łuszczenia się, zatykania porów i mogą wywołać reakcje alergiczne. Najważniejsze jest aby dobrać kosmetyki do swojego typu skóry. Owszem, nie zawsze się to uda za pierwszym razem, ale przy odrobinie chęci albo z pomocą eksperta z pewnością uda ci się zachować zdrową i piękną skórę w wieku 40 lat.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

ela
29.11.2018
Używam na noc serum i na to normalnie krem. Efekty naprawdę są widoczne po jakimś czasie, skora naprężona, młodsza, naciągnięta.
Kornelia
27.03.2014
Jest kilka przykazań jak dbać o skórę po pierwsze zawsze zmywać makijaż przed snem, używać kremów z filtrem, od czasu do czasu nawilżającego serum i pomyśleć o jakimś fajnym, skutecznym, oczywiście z mojego punktu widzenia nieinwazyjnym zabiegu, jak np. nitki liftingujące, robiłam go pół roku temu w MTTEstetice i jestem bardzo zadowolona ze stanu mojej skóry, zmarszczki i bruzdy wygładzone, a skóra elastyczna