noże

Jak myć noże?

JedzenieJedzenie - specjalista Tipy.pl
Przedłuż "życie" swoim nożom odpowiednio dbając o nie, czyli odpowiednio je myjąc. Wydaje Ci się to zupełnie zbędne, ale uwierz, że jest to dość istotne.
P

* Płyn do naczyń,
* Ścierka,
* Soda oczyszczona,
* Nóż kuchenny,
* Gąbka z nylonową stroną do mycia.

1
Nalej do zlewu ciepłej wody, dodaj płynu do naczyń aby umyć noże ze stali nierdzewnej.
2
Nalej do zlewu wody i dodaj sody oczyszczonej do mycia noży ze stali hartowanej.
3
Nie nalewaj dużo wody, abyś mogła łatwo znaleźć noże w zlewie, a nie abyś szukała ręką nie widząc dna.
4
Usuń resztki jedzenia z noży, a później myj je gąbką z powłoką nylonową.
5
Dobrze spłucz pod bieżącą wodą.
6
Wytrzyj noże do sucha ścierką kuchenną. Dla bezpieczeństwa trzymaj za rękojeść ostrzem w dół, i wycieraj ostrze od góry (tępej strony) w dół ( do ostrej).
7
Odłóż noże po wysuszeniu na ich miejsce.
?

Wskazówki
* Myj noże zaraz po użyciu, nie zostawiaj do zaschnięcia resztek jedzenia. Wbrew pozorom, resztki jedzenia mogą uszkodzić ostrze.
* Noże powinny być przechowywane w drewnianym stojaku każdy osobno, gdyż ocierając się o siebie w szufladzie szybko się stępią.
* Nigdy nie myj noży w zmywarce, wysoka temperatura może uszkodzić ostrza.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

mariaawaria.1986
14.09.2016
Ja mam komplet noży z Gerlacha - ich świetna jakość sprawia, że by pięknie wyglądały wystarczy zmywarka. Jednak taka marka to gwarancja lśniących, ładnych, ostrych noży.
Dedis
05.01.2015
nie ma czegoś takiego jak "stal hartowana dwutlenkiem węgla." Stal jest po prostu hartowana, a przed tym może być ewentualnie nawęglana. Przez takie faux paux wiarygodność artykułu drastycznie spada, bo nie ma pewności czy autor wie o czym pisze...