buty

Jak dbać o buty?
fortuna - specjalista Tipy.pl

Jeśli będziesz odpowiednio dbała o swoje buty będą wyglądały jak nowe przez długi czas. Buty ze skóry wymagają szczególnej pielęgnacji, jeśli chcemy się nimi cieszyć przez długi czas musimy pamiętać o regularnym czyszczeniu. Takie obuwie należy zabezpieczać specjalnym środkami, które możemy nabyć w każdym sklepie obuwniczy. Poniżej znajdziecie kilka sposobów, które pomogą wam przedłużyć trwałość i zachować dobry wygląd waszych ulubionych butów.
1
Pryskaj skórzane buty specjalnym impregnatem zabezpieczającym przed wilgocią. To pomoże chronić je przed deszczem i śniegiem, a także innymi niekorzystnymi warunkami pogodowymi.
2
Do nowych butów możesz u szewca przybić specjalne ochronne zelówki i fleki na obcasy i podeszwy. Są to te części buta, które na skutek ścierania niszczą się najszybciej. Dzięki ochronnym flekom twoje podeszwy będą w doskonałej kondycji na długie lata.
3
Jeżeli następnego dnia nie zamierzasz ubierać wybranych butów, nie chowaj ich od razu do szafki. Daj im chwilę „odetchnąć”. Pozostaw je, aby wyschły (np. po deszczu lub gdy spociły ci się stopy).
4
Ważne jest dbanie o wkładkę wewnętrzną buta, szczególnie jeżeli pocą ci się stopy. Przetrzyj buty wewnątrz kawałkiem bawełny nasączonej alkoholem z dodatkiem olejku z drzewka herbacianego. To powinno zdezynfekować i odświeżyć wnętrze buta.
5
Używaj wkładek do butów, które wchłaniają wilgoć i z łatwością można je wyjąć i wyprać.
6
Używaj prawideł do butów. Najlepsze są takie wykonane z drewna cedrowego. Włożone do buta potrafią wchłonąć z niego całą wilgoć. Możesz też kupić tańsze prawidła wykonane z plastiku. Zapobiegną one deformowaniu się butów, podczas gdy są przechowywane w ciasnej szafce.
7
Pastuj buty regularnie. Czynniki zewnętrzne (woda, sól, brud, zanieczyszczenia) niszczą buty z zewnątrz. Dlatego warto zawsze najpierw wyczyścić buty, a później je wypastować. Pasta nawilża ona skórę, z której wykonane są buty, chroni ją przed wilgocią i sprawia, że jest pozostaje w dobrej kondycji na dłużej. Pastowanie może także zamaskować drobne zarysowania.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane