misa z papieru

Jak zrobić misę z papieru?

lenka - specjalista Tipy.pl
Jeśli potrzebujesz pojemnika, w którym możesz trzymać jakieś swoje klamoty nie musisz od razu lecieć do sklepu i kupować szkatułek czy pudełeczek. Możesz zrobić sobie pojemnik sama. Jest to również dobry sposób na udekorowanie doniczki z kwiatami czy czego tylko zapragniesz. A materiały potrzebne do wykonania tego projektu na pewno znajdziesz w domu. Projekt troszkę pracochłonny, ale efekt genialny.
P

* gazeta (najlepiej magazyn z kolorowymi stronami),
* klej (najlepiej w pistolecie, będzie Ci wygodniej i się nie wybrudzisz),
* nożyczki.

1
Wyrwij strony z jakiegoś starego czasopisma. Nie przejmuj się, gdy rwane krawędzie nie będą idealnie proste, ale postrzępione. I tak nie będzie ich widać.
2
Przetnij każdą stronę wzdłuż na pół.
3
Otrzymasz w ten sposób prostokątne paski. Złóż je na pół, następnie zegnij je na trzy równe części. Końce strony schowaj w środek. Powtórz z każdą stroną.
4
misa z papieru - krok 4
Pora zacząć już formowanie wazonika. Zacznij od zrobienia spodu. W tym calu skręcaj paski, które powstały po złożeniu stron gazety w spiralę. Pamiętaj, żeby kłaść wzdłuż nich klej, aby się nie rozleciały. Sklejaj je na całej długości. Gdy skończy Ci się jeden pasek przyłóż bezpośrednio do niego drugi.
5
Rób spiralę, do momentu, w którym uznasz, że uzyskana powierzchnia zupełnie Ci wystarczy na spód tworzonego dzieła.
6
misa z papieru - krok 6
Teraz zacznij tworzyć jego ścianki. W tym celu zacznij dodawać kolejne paski przyklejając je do paska poprzedniego o połowę wyżej, nie równo z nim. W ten sposób będziesz się piąć w górę tworząc ścianki. Ponownie, gdy skończy Ci się jeden pasek przyłóż do niego kolejny. Ciągle podklejaj paski.
7
misa z papieru - krok 7
Gdy uznasz, że otrzymałeś odpowiednią wysokość ścianek pora kończyć klejenie. Po prostu zawiń i naklej ostatni pasek i utnij jego koniec w skos.
8
Jeśli chcesz możesz wykończyć brzegi naklejając na nie stronę z gazety. W tym celu wytnij pasek o długości równej obwodowi koła tworzącego brzeg miski i o szerokości trzech centymetrów. Zegnij go wzdłuż na pół, wysmaruj od środka klejem i naklej na brzegi. Łatwiej Ci będzie nadać mu kształt łuku jeśli potniesz go wcześniej na przykład na cztery kawałki.

Powiązane porady

ręcznie robiony papier
Pająk z papieru - dla dzieci
zdrapka

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane