Kupowanie pralki

Jak wybrać pralkę?

MamamiaMamamia - specjalista Tipy.pl
Chcesz wybrać pralkę do swojego domu, ale nie wiesz, która będzie odpowiednia dla ciebie. Przeczytaj poniższe wskazówki, podpowiemy ci jak wybrać model odpowiadający twoim potrzebom. Wybierając się do sklepu możesz poczuć cię trochę nieswojo, widząc ogromny wybór różnorodnych pralek. Pralka ma za zadnie ułatwić ci pracę domową. Dokonaj więc właściwego wyboru, w przeciwnym razie pralka zamiast ułatwić ci życie to je utrudni. Ważne jest, by dokonać wybór w oparciu o swoje indywidualne potrzeby.
1
Zanim wybierzesz pralkę, musisz odpowiedzieć sobie na kilka pytań.

Zastanów się dobrze, ponieważ dzięki nim będziesz w stanie określić, jaki typ pralki będzie odpowiedni dla ciebie.

2
Jak dużo masz miejsca na ustawienie pralki?

Weź pod uwagę wszystkie możliwości. Jeśli masz mały dom, w którym masz ograniczone miejsce na ustawienia pralki, musisz wybrać taką, która będzie mieściła się w wyznaczonym miejscu. W niektórych przypadkach, jeśli masz mało miejsca lepiej wybrać pralkę połączoną z suszarką, dzięki temu zaoszczędzisz nieco przestrzeni.

3
Sposób ładowania pralki.

Można kupić pralkę ładowaną z przodu lub od góry. Wybierz taką, która będzie odpowiadała twoim potrzebom. Porównaj wady i zalety oby tych typów ładowania.

4
Ładowność pralki.

Ładowność pralki określana jest przez masę suchych ubrań, które może jednocześnie pomieścić w bębnie. Jeśli mieszkasz sam i nie masz dużej ilości rzeczy do prania, możesz wybrać model o mniejszej ładowności. Jeśli jednak masz dużą rodzinę z kilkorgiem dzieci, będziesz musiał wybrać pralkę o ładowności co najmniej 6 kg. Pralki o większej ładowności są bardziej ekonomiczne. Poniższe wskazówki pomogą ci określić, jaki rozmiar będzie najlepszy dla ciebie:

• Jedna osoba – mniej niż 4.9 kg

• Para bez dzieci 5 – 5,4 kg

• Rodzina z dwojgiem dzieci 5,5 – 5,9 kg

• Rodzina z 3 – 4 dzieci – 6 kg i więcej

5
Prędkość obrotów.

Jest to bardzo ważne, gdyż ma wpływ na szybkość prania i suszenia. Im większa prędkość silnika, tym bardziej wydajne pranie. Dodatkowo wyższa prędkość wirowania może znacznie skrócić czas suszenia prania w suszarce lub na sznurku. Jeśli nie masz suszarki, poszukaj pralki o prędkości powyżej 1000 obrotów na minutę, aby mieć pewność, że po wyjęciu rzeczy będą odpowiednio suche.

6
Programy prania.

Istnieje wiele różnorodnych sposobów programowania pralki – zapobieganie mięciu się ciuchów, delikatne pranie, krótki cykl prania i wiele innych w zależności od typu pralki. Podczas wyboru odpowiedniego dla siebie modelu, zwróć więc uwagę na jej możliwości.

7
Poziom hałasu.

To bardzo ważna kwestia. Jeśli chcesz umieścić pralkę w pobliżu miejsca, gdzie często przebywasz, wybierz model, który cicho pracuje. Jeśli jednak pralka będzie umieszczona z dala od ludzi, jak np. w garażu czy piwnicy, poziom hałasu nie ma tu znaczenia.

8
Prędkość prania.

Szybkie maszyny są bardzo wygodne. Zaoszczędzisz dzięki temu swój czas i pieniądze.

9
Wykorzystanie wody i energii.

Sprawnie działające pralki pomogą ci zaoszczędzić dużo pieniędzy. Jest to bardzo przydatne dla osób, które piorą regularnie.

10
Podstawa.

Pralki są ciężkie i podczas pracy mogą mocno wibrować. Musisz zatem wziąć pod uwagę fakt, gdzie ją umieścisz. Nie chcesz przecież by twój dom się trząsł. Pamiętaj, że cena pralki często zależna jest od jej właściwości. Znajdź więc odpowiednią pralkę dla siebie, która będzie dostosowana do twoich własnych potrzeb.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane