Gałki do drzwi

Jak wymienić gałki w drzwiach?

MatronacieniaMatronacienia - specjalista Tipy.pl
Wymiana gałki w drzwiach wbrew pozorom nie jest wcale taka trudna. Wystarczy przygotować nową gałkę oraz śrubokręt. Sama wymiana zajmie ci zaledwie 10 minut. A więc do dzieła! Poniżej znajdziesz instrukcję, jak zamontować gałkę z ukrytymi śrubkami. Jeśli posiadasz model ze śrubami znajdującymi się na wierzchu, będziesz miał jeszcze łatwiej. Przeczytaj więc poniższą instrukcję i dowiedz się, jak samodzielnie wymienić gałkę w drzwiach.
P

* Śrubokręt krzyżak
* Zestaw klamek ze śrubkami
* Długie paznokcie lub spinacz biurowy

1
Spójrz na mały otwór znajdujący się na zewnątrz klamki (A). Włóż paznokieć lub spinacz biurowy w tę dziurkę (B), dzięki temu zdejmiesz osłonę, odsłaniając panel ze śrubkami (C). Zdejmij panel zasłaniający i odłącz gałkę oraz czworokątny sworzeń od podstawy.
2
Wyjmij zatrzask do gałki (D) i odkręć od niego płytę czołową.
3
Włóż nowy zatrzask do drzwi, zakrzywiona strona powinna być ustawiona w kierunku, w którym drzwi się zamykają. Nałóż płytkę czołową zatrzasku i przymocuj ją do drzwi za pomocą wkrętów.
4
Nałóż nowe panele ze śrubami do mocowania gałki po obu stronach drzwi. W odpowiednie miejsce włóż czworokątny sworzeń, tak aby przechodził z jednaj strony na drugą i wchodził do wnętrza gałki.
5
Przykręć panele do drzwi i załóż osłony. Zamocuj gałkę po zewnętrznej stronie drzwi.
6
Teraz nałóż wewnętrzną cześć klamki i obracaj nią dopóki nie będzie dobrze trzymała się na miejscu.
?

Wskazówki
* W przypadku gałek bez paneli maskujących śruby, po ich odkręceniu klamka rozpadnie się na dwie części. Wyjmij sworzeń, włóż zatrzask do drzwi i przykręć go. Włóż sworzeń, by przechodził na drugą stronę drzwi i zamontuj panele. Przykręć klamki.

Powiązane porady

odpływ w zlewie
odkręcanie słoika
spłuczka wc cieknie

Komentarze (0)

* Pola wymagane