ciąża

Jak przyspieszyć poród?

DorotaDorota - specjalista Tipy.pl
ciąża
1 z 12
Jesteś już dwa tygodnie po terminie i zaczynasz się niepokoić? Lekarz nie chce wywołać porodu, ponieważ czeka aż sam nastąpi? Nie ma się co martwić. Poniżej znajdziesz kilka sposobów na to, jak przyśpieszyć poród.
1
sposoby na przyspieszenie porodu - krok 1

Najskuteczniejszym i najprostszym sposobem na wywołanie porodu jest chodzenie po schodach po dwa na raz. Dzięki temu ćwiczeniu miednica zaczyna się rozszerzać, co ma istotne znaczenie przed porodem.

2

Innym skutecznym ćwiczeniem, które z pewnością pomaga przyśpieszyć poród jest skakanie na piłce do ćwiczeń. Usiądź na specjalnej, dużej piłce w rozkroku, tak aby miednica była rozwarta. Następnie zacznij delikatnie się odbijać. Możesz wykonywać to ćwiczenie podczas oglądania telewizji czy słuchania muzyki.

3

Z pewnością słyszałaś, że długie spacery mogą przyśpieszyć poród. Nie zawsze to działa, ale warto przecież spróbować. Dla niektórych kobiet jest to bowiem bardzo pomocne.

4

Pływanie, zwłaszcza brzuchem w dół, również może okazać się bardzo pomocne. Jeśli masz kłopoty z odpowiednim ustawieniem dziecka, brak grawitacji może zdziałać cuda.

5

Spójrz głęboko w oczy swojego partnera i zaciągnij go do sypialni. To może wydawać się absurdalne, ale orgazm i seks mogą przyczynić się do wywołania skurczy porodowych. Mówiąc z grubsza, to co przyczynia się do poczęcia dziecka, może również pomóc mu się wydostać.

6

Idąc w tym kierunku, również stymulacja sutków może wywołać poród. Sposób ten może zadziałać, gdy poród się opóźnia. Chwyć brodawki pomiędzy kciuk a palec wskazujący i obracaj je tam i z powrotem. Czynność wykonuj obiema rękoma. Postaraj się masować sutki przez 5–10 minut, dopóki twoje palce nie będą zbytnio zmęczone. Jeśli chcesz, możesz poprosić o pomoc partnera. Po pewnym czasie możesz poeksperymentować z innymi ruchami.

7

Poproś swojego lekarza, aby ręcznie wywołał skurcze. Zabieg ten jest bardzo niekomfortowy wręcz bolesny. Jednak dzięki temu pojawiają się bardzo mocne skurcze, które mogą doprowadzić do rzeczywistego porodu.

8

Akupunktura to kolejne bardzo skuteczne rozwiązanie. Istnieją pewne punkty na twoim ciele, których ucisk może wywołać poród. Wykwalifikowany specjalista od akupunktury z pewnością będzie w stanie sprawnie określić położenie tych punktów.

9

Kolejne kroki skupiają się na ziołach i innych suplementach przyjmowanych doustnie, które mogą przyczynić się do wywołania porodu. Przed przyjęciem któregokolwiek z nich lepiej skontaktować się z lekarzem.

10

Teraz czas odkryć właściwości oleju rycynowego. Według położnych jest to jeden z najskuteczniejszych sposobów na wywołanie porodu. W tym przypadku koordynacja w czasie jest bardzo ważna i należy przyjąć go o 5 rano na pusty żołądek. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, za 4 godziny powinien już rozpocząć się poród. Jeśli nie zadziała, odczekaj 2 dni, a na trzeci dzień powtórz zabieg. Postępuj zgodnie ze schematem przyjmowania oleju rycynowego, który znajdziesz poniżej:

  • Będziesz potrzebować kufel piwa korzennego (bezalkoholowe), 120 ml oleju rycynowego i syrop czekoladowy.

  • Zmieszaj syrop czekoladowy z olejem rycynowym. Dodaj tylko odrobinę syropu, ma on bowiem na celu zneutralizować niezbyt dobry smak oleju.

  • Weź łyk oleju rycynowego, a potem szybko popij go łykiem piwa korzennego. Zrób przerwę, staraj się nie zwymiotować. Weź głęboki oddech i pomyśl o dziecku. Pomyśl o tym jak bardzo chcesz je już urodzić. Powtarzaj czynność dopóki nie wypijesz całego oleju.

  • Nie wychodź z domu. Jeśli przyjęłaś olej o 5 rano, poród może zacząć się o 10 lub nawet później. Możesz wyjść gdzieś dopiero po południu. Po przyjęciu oleju możesz nie czuć się najlepiej, dlatego lepiej zostać w domu. Staraj się za wszelką cenę nie zwymiotować, bo zabieg nie zadziała. Noś przy sobie piwo korzenne, za każdym razem, gdy poczujesz mdłości, napij się go.

11

Podsumowując: jeśli już zbyt długo czekasz na poród, możesz przez cały dzień skupić się na jego wywołaniu. Obudź się o 5 rano i przyjmij olej rycynowy. Wróć do łóżka i postaraj się zasnąć. Za wszelką cenę powstrzymaj się od wymiotowania. Wstań i zjedz lekkie śniadanie. Oglądaj telewizję i w tym samym czasie przez około 30 minut stymuluj swoje brodawki. Jeśli poczujesz się lepiej, umów się na akupunkturę. Kilka razy przespaceruj się po schodach wchodząc do góry po dwa na raz, dopóki nie poczujesz bólu nóg lub nie powrócą mdłości wywołane przyjęciem oleju rycynowego. Odpocznij nieco podskakując na piłce. Zjedz lunch. Po lunchu udaj się do położnej, która pomoże ci zwiększyć rozwarcie. To bolesny zabieg, po którym mogą pojawić się skurcze. Odpocznij w samochodzie w drodze do domu, a następnie udaj się na długi spacer. Po powrocie zacznij ponownie stymulować brodawki. Pochodź po schodach. Zacznij skakać na piłce. Podczas kolacji zjedz pikantne potrawy, a na koniec zaplanuj romantyczny wieczór z mężczyzną. Potem połóż się spać.

?

Wskazówki
* W niektórych przypadkach bardzo skuteczny jest wiesiołek.
* Pikantne jedzenie to również popularny sposób na wywołanie porodu. Zachowaj jednak ostrożność i nie jedz pikantnych rzeczy zaraz po przyjęciu oleju rycynowego.
* Zanim przyjmiesz jakiekolwiek środki doustne wywołujące poród, skonsultuj to z lekarzem.

Strona 1 z 12

Powiązane porady

Małe dziecko

Podobne porady

Komentarze (6)

* Pola wymagane

ola
15.07.2016
Olej rycynowy? piwo korzenne? syrop czekoladowy?
Dla mnie to brzmi jak zatrucie pokarmowe... A przynajmniej sraka murowana
W ogole absurdalne wydaje mi się zdanie: myśl o dziecku i staraj się nie zwymiotować... A potem: chodź po schodach do póki nie pojawią się nudności po wypiciu oleju...
B.
29.07.2015
Mój sprawdzony sposób na urodzenie "o czasie" to porządki domowe: mycie schodów na kolanach itp. Ogólnie nie oszczędzałam się na koniec - na szczęście stan zdrowia pozwalał na to i myślę, że dlatego urodziłam w terminie. Przy pierwszej ciąży miałam poród wywoływany (bo byłam umówiona na konkretny dzień z położną) -koszmar i głupota! Przy kolejnych byłam mądrzejsza i czekałam na oznaki porodu.
karolina
12.12.2014
a mi wlasnie podczas pierwszej ciązy kazały skakac na pilce. duzych efektow nie bylo, ale zawsze cos :)
nie_mam
31.10.2014
Co za bzdura z tym skakaniem na pilce. Kazda polozna tego zabroni, bo to uniemozliwia dziecku wejscie w kanal rodny. Mozna na pilce badz poduszce wykonywac ruchy okrezne (takie jak nas cos boli). Skaknie jest wskazane przy wiekszym rozwarciu. Olej rycynowy? Szkoda, ze autorka tekstu nie dodal, ze ma on bardzo silne dzialanie przeczyszczajace i moze bardziej zaszkodzic niz pomoc.
monika.kowalska1988
13.08.2013
warto było przeczytac, moze sie przydac ;)
#19284
30.04.2013
Poród można przyśpieszyć środkami podanymi przez doświadczonego lekarza i nie polecam czynić tego na własną rękę.Są w szpitalach kroplówki, tabletki i polecam tych się trzymać.Nie ryzykowałabym innych "domowych" sposobów.