Kapusta z grzybami

Jak zrobić kapustę z grzybami?

MuminkaMuminka - specjalista Tipy.pl
Kapusta z grzybami jest w wielu domach tradycyjną potrawą bożonarodzeniową i należy do 12 dań, które co roku znajdują się na stole wigilijnym. Jej amatorów nie brakuje i trudno się temu dziwić, ponieważ jest wyśmienita. Wbrew pozorom nie jest trudna w przygotowaniu i nie wymaga od nas dużego wysiłku. Chyba nigdy nie smakuje tak dobrze jak w Boże Narodzenie. Poniżej znajdziecie sprawdzony, staropolski przepis na kapustę z grzybami.
P

* ok. 800 g kapusty kiszonej
* 70-80 g suszonych grzybów
* 1 duża cebula
* 3 łyżki masła
* 1 łyżka mąki
* przyprawy: sól, świeżo zmielony czarny pieprz, ziele angielskie, liść laurowy

1
Grzyby namocz w ciepłej wodzie (około szklanka) i pozostaw na kilka godzin, aż zrobią się miękkie. Możesz je moczyć nawet przez całą noc. Po tym czasie wyciągnij grzybki z wody (ale jej nie wylewaj - będzie ci potrzebna później) i je pokrój.
2
Kapustę kiszoną odciśnij, przełóż ją na sitko, przepłucz i jeszcze raz odciśnij - dzięki temu kapusta nie będzie kwaśna. Następnie włóż kapustę do garnka, zalej wodą pozostałą po moczeniu grzybów (szklanka wody, nie więcej) i gotuj przez około godzinę, aż zrobi się miękka.
3
Na patelni podsmaż cebulę na maśle na złoty kolor. Dodaj trochę mąki i zrób zasmażkę.
4
Do kapusty dodaj grzyby, cebulę z zasmażką i dopraw solą, pieprzem, zielem angielskim i liściem laurowym. Możesz też dodać szczyptę cukru. Duś całość jeszcze przez kilka minut.
?

Wskazówki
* Tak przygotowana kapusta z grzybami może posłużyć jako farsz do pierogów, krokietów lub uszek.

Powiązane porady

Kapusta z grochem
Chałka

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

francik7a
22.12.2016
Ztą kapustą na pierogi to istna porażka.Kapustę należy opłukać obgotować około 15 minut.Odcedzić wyłożyć do rondla i obsmażać 30 minut mieszając.Przyprawić tylko magą i pieprzem.Grzyby suszone krótko obsmażyć z cebulką dodać do gotowej kapusty zamieszać i razem podsmażać około pięciu minut.Kapusta gotowa.Zrób i sprawdź i oceń która lepsza.