Kompot z suszonych owoców

Jak zrobić kompot z suszu?

MuminkaMuminka - specjalista Tipy.pl
Kompot z suszu to inaczej kompot z suszonych owoców i jest on tradycyjnym napojem wigilijnym. Często traktowany jest jako potrawa i wliczany do jednego z 12 dań wigilijnych.
P

* 20 dag suszonych śliwek
* 20 dag suszonych fig
* 20 dag suszonych moreli
* 20 dag suszonych jabłek
* 20 dag suszonych gruszek
* 5 goździków
* 2 gałki muszkatołowe
* kilka plasterków imbiru
* 1/2 szklanki cukru
* kawałeczek kory cynamonu lub łyżeczka cynamonu mielonego
* skórka z cytryny
* skórka z pomarańczy
* miód

1
Suszone owoce należy opłukać, zalać ciepłą wodą, tak, aby lustro wody znajdowało się kilka centymetrów nad owocami (około 2-3) i moczyć przez około 3 godziny.
2
Owoce wraz z wodą w której się moczyły przelewamy do dużego garnka i uzupełniamy gorącą wodą (owoce wchłoną część wody podczas moczenia). Wrzucamy 5 goździków (lub więcej jeśli ktoś lubi ich smak, jednak nie więcej niż 10, aby nie przedobrzyć), gałkę muszkatołową, kilka plasterków imbiru oraz cynamon i gotujemy na maleńkim ogniu (aby owoce się nie rozpadły) przez około 30-40 minut.
3
Po zagotowaniu wyjmujemy cynamon i goździki (aby nie było goryczki).
4
Dodajemy startą skórkę cytryny i pomarańczy. Zamiast skórki cytryny możemy dodać całą cytrynę - pokrojoną w cieniutkie plasterki wraz ze skórką.
5
Sprawdzamy smak. Jeśli kompot jest za mało słodki dosładzamy go miodem lub jeśli ktoś woli to cukrem. Jednak dobrze jest dodać do całego kompotu przynajmniej dwie łyżki miodu - będzie mieć lepszy smak.
6
Szklaneczki i dzbanek możemy udekorować plastrami pomarańczy. Kompot należy podawać schłodzony.

Powiązane porady

ciasteczka na Boże Narodzenie
Tatar z wołowiny
Kompot ze śliwek

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane