Śledź w oleju

Jak zrobić śledzie w oleju?

JedzenieJedzenie - specjalista Tipy.pl
Śledzie są jedną z naszych ulubionych przystawek. Spożywamy je z okazji różnych imprez oraz świąt. Jako, że śledź jest potrawą postną od dawien dawna spożywany jest również w Wielki Piątek i Wigilię. Sposobów przyrządzania śledzi jest mnóstwo jednak poniżej podzielę się z wami znakomitym przepisem na śledzia w oleju.
P

* 1/2 kg śledzia solonego w płatach,
* 3 średnie cebule,
* ziele angielskie, liść laurowy,
* 1/3 litra oliwy z oliwek,
* 1 cytryna,
* mleko do moczenia śledzi.

1
Śledzie zalej na 1-4 godziny zimną wodą lub mlekiem (śledzie moczone w mleku są dużo delikatniejsze), aby nieco wypłukać z nich sól. Im dłużej będzie się je moczyć tym więcej soli śledź straci. Każdy lubi inne śledzie, więc najlepiej jest co 30 minut zjadać kawałek moczonego śledzia, aby sprawdzić jego smak. Jeśli śledzie są bardzo słone możemy co jakiś czas wymieniać wodę w której je moczymy - wówczas sól szybciej z nich się wypłucze.
2
Po wymoczeniu odsącz śledzie z wody / mleka i pokrój na cienkie plasterki.
3
Z cebuli ukrój cieniutki plasterek.
4
Pokrój cieniutko cebulę.
5
Weź słoik i wyłóż jego dno cebulą. Następnie wrzuć kilka ziaren ziela angielskiego, liść laurowy oraz plasterek cytryny. Nalej olej, aby zakrył przyprawy.
6
Teraz połóż jedną warstwę śledzi na przyprawach. Na warstwę śledzi połóż znów przyprawy i tak aż do końca słoika. Na samej górze powinna znaleźć się warstwa cebuli z przyprawami. Przygnieć palcami wszystkie warstwy, aby wyeliminować ze środka powietrze.
7
Słoik ze śledziami w oleju włóż do lodówki na co najmniej dobę.
?

Wskazówki
* Najlepsze są matjasy lub śledzie korzenne.
* Jeśli nie lubisz śledzi z kwaskowatym posmakiem to nie dodawaj cytryny.
* Zamiast oliwy możesz dać olej.
* Zamiast cytryny możesz dać ocet.
* Powyższy przepis jest podstawowy. Możesz eksperymentować dodając pieprzu, ziół prowansalskich, suszonych śliwek, papryki, mięty, ogórek kiszony, curry, suszony estragon, tymianek.

Powiązane porady

Kapusta z grzybami
Barszcz czerwony z uszkami
Ryba w cieście

Podobne porady

Komentarze (5)

* Pola wymagane

eywa
11.05.2015
Piszący daje alternatywę albo olej z oliwy albo oliwę dlatego, bo robiąc tę sałatkę na oliwie z oliwek wychodzi to drogo, a na oliwie taniej. Stąd ta propozycja, Sama zrobiłam tę sałatkę na oliwie z oliwek i szkoda mi było później tej wylanej oliwy do tego przepisu, bo i tak zjadałam te śledzie, to oliwy znikomy ilości przechodziło do konsumpcji, a cebuli nie jadam ze śledzi. Teraz jak zrobię te śledzie w/g tego przepisu bo są wyborne, dodam tańszą oliwę po prostu. Pozdrawiam wstawiającego przepis i wszystkich zadowolonych konsumentów :)
Asia
01.12.2014
Olej i oliwa to nie to samo....:) poczytaj zaczym coś palniesz:) Pozdrawiam.
A takie śledzie są wspaniałe....czy to z olejem czy z oliwą.
tolada
26.11.2014
Aby przyrzadzic sledzia w oleju zalewamy go... oliwa z oliwek... Dla piszacego olej i oliwa to jedno i to samo...
grazyna2
18.04.2013
Warto dodać, iż tylko świeży śledzik jest smaczny!
sylwia180793
13.12.2012
Moja mama właśnie dodaje ocet i olej, w dodatku kroi śledzie w takie mniejsze prostokąciki. Uwielbiam je. Najlepsze są wtedy gdy długo poleżą w tej całej zalewie. :)
Pozdrawiam!