Zupa

Jak zrobić zupę z suszonych owoców?

OnaOna - specjalista Tipy.pl
Zupa z suszonych owoców często jadana jest na Wigilię w rejonie Kujawskim. Szczególnie lubiana przez dzieci zachwyca smakiem i wzbudza uśmiech na ich buziach. Jej wykonanie nie jest skomplikowane, choć wymaga odrobinę czasu. Z pewnością zachwyci również osoby, które nie mieli okazji jej spróbować. Niesamowity aromat sprawi, że zanim podacie ją do stołu poczujecie niesamowitą atmosferę świąt. Poniżej znajdziecie wskazówki, które pomogą wam w przygotowaniu zupy z suszonych owoców.
P

* garść suszonych śliwek
* garść suszonych gruszek
* garść suszonych wiśni
* garść suszonych jabłek
* 5 dag rodzynek
* 1 łyżeczka cynamonu
* szklanka śmietany
* 3 łyżki mąki ziemniaczanej
* szczypta cukru i soli

1
Suszone owoce płuczemy i moczymy przez 2-3 godziny aż zrobią się miękkie.
2
Następnie gotujemy owoce w tej samej wodzie w której się moczyły, wrzucamy do nich rodzynki. Wody nie może być za dużo - najlepiej tyle, aby owoce były nią przykryte.
3
Wyciągamy z zupy te owoce, które da się przetrzeć przez sitko, przecieramy je (aby zagęścić zupę) i z powrotem wkładamy do wywaru.
4
Zupę doprawiamy cukrem i cynamonem do smaku, a następnie zagęszczamy zawiesiną z mąki i wody. Znów zagotowujemy ciągle mieszając.
?

Wskazówki
* Zupa będzie dobra jeśli dodamy do niej rozkruszonego piernika.

Powiązane porady

Domek z piernika
Zupa z karpia
Kapusta z grochem

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

nikel51
23.12.2013
Zamiast zaklepywać mąką zrób dobry makaron swojski ,pokrojony na krajankę wsyp do zupy i zagotuj .