Kobieta z bałwanem

Jak się odżywiać zimą, aby być zdrowym?

BarnabaBarnaba - specjalista Tipy.pl
Zima jest sezonem kiedy się mniej ruszamy i jeszcze jakby tego było mało, to mamy tendencję do sięgania po produkty bardziej kaloryczne. W rezultacie nie tylko przybieramy na wadze, ale również mamy skłonność do różnych chorób jak wysokie ciśnienie, cukrzyca, problemy z sercem i otyłość. W zimie kusi nas, aby się zrelaksować przy kominku z kubkiem gorącej czekolady. Jednak jak wiesz, takie produkty może cię i rozgrzeją, ale oprócz tego będą przyczyną dodatkowych centymetrów w pasie. Zamiast czekolady czy kakao spróbuj owsianki z odrobiną cynamonu i miodu. Ta przekąska nie tylko cię rozgrzeje ale również zahamuje zimowy apetyt. Poniżej znajdziesz kilka pomysłów na to co jeść, aby być zdrowym tej zimy.
1
Węglowodany wysokiej jakości

Powszechna jest opinia, że jedzenie bogate w węglowodany jest odpowiedzialne za przybieranie na wadze. W pewnym stopniu jest to prawda jednak nie można zupełnie wykluczyć węglowodanów z diety. Pochmurne niebo i brak słońca spada poziom serotoniny - hormonu szczęścia. Twój organizm dąży do wyrównania poziomu serotoniny i stąd właśnie się bierze twój apetyt na węglowodany. Jednak nie sięgaj po mało wartościowe produkty takie jak chipsy, słodkie napoje. Zamiast nich zjedz pełnoziarniste pieczywo, dynie, ciemny ryż i ziemniaki.

2
Produkty sezonowe

Staraj się jeść owoce i warzywa sezonowe, aby wzbogacić swoją dietę. Produkty sezonowe są dobrym i zdrowym wyborem. Do zimowych produktów można zaliczyć żurawinę, pomarańcze, mandarynki, gruszki, granaty. Jedz również rzodkiewki, rzepę i warzywa liściaste, takie jak kapusta i brokuły.

3
Witamina D

W zimie jest ograniczony dopływ promieni słonecznych a powietrze jest ekstremalnie suche. Mniejszy dopływ promieni słonecznych wpływa na mniejsze wytwarzanie przez nasz organizm witaminy D. Witamina ta zmniejsza prawdopodobieństwo raka jajników, piersi i jelita grubego o około 50%. Witaminę D znajdziesz w żółtkach jaj, tłustych rybach i produktach mlecznych. Dobrze jest również przedyskutować ze swoim lekarzem dodatkową suplementację tej witaminy.

4
Zdrowy wybór

Istnieje wiele tabletek mających na celu wzmocnienie naszej odporności, jednak nic tak dobrze cię nie wzmocni jak produkty naturalne w tym cytryny i pomarańcze, które zawierają mnóstwo witaminy C. Według badań dzienne przyjmowanie 1000 mg witaminy C pomoże ci zachować szczupłą sylwetkę i ustrzeże cię przed przeziębieniem.


Jeśli nie przepadasz za cytrusami możesz jeść jogurty. Jogurty zawierają probiotyki, które bardzo zwiększają odporność organizmu.


Jeśli czujesz pragnienie sięgnij po zieloną herbatę, rozgrzeje cię i utrzyma w zdrowiu. Pamiętaj również o wspaniałych właściwościach czosnku. Jedzenie jednego ząbka dziennie pomaga zwalczyć przeziębienie i bardzo poprawia odporność organizmu.


Jedz barszcz! Barszcz a raczej buraki z których jest zrobiony są niezwykle zdrowe. Zawierają przeciwutleniacze, chronią przed rakiem, starzeniem się, zawierają zestaw witamin B dzięki czemu pomagają zwalczyć depresje, poprawiają koncentrację, pamięć, regulują ciśnienie i cholesterol. Dlaczego jeść barszcz a nie buraczki? Bo do barszczu dodawany jest czosnek!

?

Wskazówki
* Zamiast probiotyków w tabletkach wybierz jogurty.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

odchudzanie po 40
zbyt duży apetyt
Odchudzanie

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Twój e-mail nie będzie widoczny na stronie

#17245
29.01.2013
Wiele z Twoich porad stosuję zimą :) Ja w okresie zimowym sięgam po warzywa i owoce w formie soku. Marchewka, jabłko, burak i seler - mi bardzo smakuje a do tego niezła dawka witamin. Na śniadanie warto wycisnąć sok z pomarańczy, a dla tych, którzy nie boją się kwaśnych smaków - dodać cytrynę. Możemy też przygotować sałatkę owocową, dostarczy nam bombę witaminową. W okresie zimowym sięgam po witaminę C oraz łykam tran. Ryby jadam często wędzone. Orzechy są świetną alternatywą dla chipsów! Wiadomo, że zimą częściej siedzimy w domu i mamy ochotę "pochrupać", wtedy możemy sięgnąć po orzechy, które są bardzo wartościowe.
Zieloną herbatę również pijam, nie powinno się jej słodzić. Barszcz jest świetnym pomysłem, aczkolwiek wszystkie zupy w okresie zimowym są dobrym rozwiązaniem, zwłaszcza, tak myślę - rosół!