cera tłusta

Jak pielęgnować cerę tłustą?
gabrysiagabrysia - specjalista Tipy.pl

Cera tłusta wymaga szczególnej pielęgnacji. Jak wiemy, występuje głównie u młodzieży od okresu dojrzewania do trzydziestego roku życia, ale może trwać nawet znacznie dłużej. Podstawą jest przede wszystkim dokładne oczyszczanie oraz wysuszanie. Oto jak radzić sobie z pielęgnacją.
1
Do mycia skóry używaj podstawowych środków kosmetycznych, jakimi są woda i mydło. Woda powinna być miękka, w miarę możliwości pozbawiona takich pierwiastków jak żelazo czy chlor. Wskazane jest mydło łagodne, delikatne, o kwasocie pH 5-6. Absolutnie przeciwwskazane są wszelkie tzw. Mydła lecznicze, jak siarkowe, salicylowe, dziegciowe lub Oro. Mydła te ze względu na swą zasadowość i niekiedy zawartość heksachlorofenu źle się pienią i zamiast zmydlać z powierzchni skóry łój, kurz i brud, mogą ją tylko drażnić.
2
Zmywamy cerę łojotokową dwa razy dziennie ciepłą wodą i łagodnym mydłem: dla dzieci, oliwkowym lub naturalnym. Użycie mydła rano nie zawsze jest konieczne, czasem wystarcza sama woda lub płyn spirytusowy z dodatkiem 2% kwasu salicylowego, 3 % kwasu borowego lub naparu z ziół. Przy znacznym łojotoku możemy przemywać kilka razy dziennie.
3
Jeżeli skóra jest pokryta "czarnymi" zaskórnikami (wągrami), nie pomoże jej wielokrotne zmywanie w ciągu dnia mydłem. Zaskórnik znajdujący się w rozszerzonym ujściu gruczołu łojowego wytworzony jest z keratyny i mas tłuszczowych. Keratyna (substancja rogowa) utlenia się przy zetknięciu z powietrzem – stąd czarna barwa zewnętrznej części zaskórnika. Inna teoria głosi, że przyczyną ciemnego ich zabarwienia jest barwik melanina. A więc nie brud, który można zmyć wodą z mydłem.
4
paski oczyszczające nos
Zaskórniki usuwa się mechanicznie, najlepiej w gabinecie kosmetycznym. Jeżeli nie mamy takiej możliwości, musimy zabieg ten wykonać w domu. W tym celu myjemy twarz i ręce ciepłą wodą z mydłem, a paznokcie dokładnie namydloną szczoteczką. Na małą miednicę wlewamy wrzącą wodę, zalewając nią dużą garść rumianku. Nad parującym płynem pochylamy głowę, otoczywszy ją od zewnątrz dość szczelnie ręcznikiem frotowym, aby para działała na skórę twarzy. Po 10 minutach osuszamy delikatnie twarz samym ręcznikiem i przed lustrem, najlepiej powiększającym, przez chusteczkę higieniczną wyciskamy ostrożnie zaskórniki. Po zakończonym zabiegu przemywamy skórę twarzy płatkiem kosmetycznym umaczanym w płynie spirytusowym w celu dezynfekcji skóry i zamknięciu rozszerzonych porów.

Bardzo wygodne w użyciu oraz praktyczne są paski oczyszczające nos, które odtykają pory i usuwają wągry. Do nabycia w sklepach internetowych oraz kosmetycznych.
5
Skórę można wysuszać promienia mi słonecznymi i promieniami ze sztucznym źródłem światła (np. lampy kwarcowe), ale tylko w wieku do 30 r. ż. i bardzo ostrożnie. Również wysuszająco działają pudry lecznicze, które dzięki zawartości 1% siarki działają nie tylko matująco, ale i leczniczo na cerę tłustą. Stosuje się je na dzień.
6
W pielęgnacji cery tłustej dużą rolę odgrywa dieta. Należy ograniczyć pikantne i ostre przyprawy, jak ocet, pieprz, musztardę, chrzan, oraz chałwę, czekoladę, orzechy i tłuszcze zwierzęce. Wskazane są natomiast jarzyny, owoce i nabiał. Korzystnie działają witaminy z grup B, A, E, PP i C.
7
Zabiegi przy skórze tłustej w gabinecie kosmetycznym, polegają przede wszystkim na zmyciu jej mieszanką spirytusową oraz na jej oczyszczeniu przez kosmetyczkę. Zwykle najpierw kładzie się na twarz rozpulchniająca maseczkę ziołową z ciepłych sproszkowanych ziół. Następnie jest ona zmywana, twarz jest oczyszczana i dezynfekowana.

Bardzo dobre efekty daje zabieg darsonwal, który działa antybakteryjnie.
?

Wskazówki
* Zabieg usuwania zaskórników własnoręcznie przeprowadzaj co kilka tygodni, u kosmetyczki raz w miesiącu.

Strona 1 z 3

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Luna
19.07.2010
Wyciąg z ogórka działa lekko ściągająco i oczyszczająco dlatego jest doskonały do cery tłustej lub mieszanej. Najlepiej przykładać plasterki ogórka do twarzy na 15 min (uwaga: ma działanie lekko rozjaśniające).