Ozdabianie mandarynek na Boże Narodzenie

Jak ozdobić pomarańcze goździkami?·

HonoratkaHonoratka - specjalista Tipy.pl
1 z 13
Pomarańcze i mandarynki są owocami typowo świątecznymi. Na Boże Narodzenie możemy je dekorować goździkami i wstążkami a następnie powiesić na choince lub położyć na talerzyku, aby były dekoracją świąteczną. Poniżej przedstawiam jak dekorować pomarańcze i mandarynki goździkami.
P

* Pomarańcze
* Drucik
* Wykałaczka
* Wstążka

1
Rzeczy potrzebne do ozdobienia pomarańczy goździkami
Zgromadź materiały, których potrzebujesz. Zamiast pomarańczy mogą być mandarynki - są mniejsze i lżejsze więc są lepsze do zawieszenia na choince. Jednak pamiętaj, aby wybrać mandarynki o jak najgrubszej skórce - inaczej goździki nie będą się dobrze trzymać.
2
Ozdabianie pomarańczy goździkami 1
Goździki można wbijać bezpośrednio w pomarańcze, jednak dzieci mogą mieć z tym problem. Dużo łatwiej jest zrobić dziurkę najpierw wykałaczką a później włożyć do środka goździk.
3
Ozdabianie pomarańczy goździkami 2
Goździk bez problemu wejdzie w dziurkę zrobioną wcześniej wykałaczką.
4
Ozdabianie pomarańczy goździkami 3
Na zdjęciach pokazany jest prosty wzór z goździków, jednak można nimi zrobić bardziej skomplikowane wzory. Jeśli chcesz możesz na każdej z pomarańczy napisać goździkami imiona członków rodziny, zrobić wzór gwiazd, serduszek itp.
5
Ozdabianie pomarańczy goździkami 4
Dzieci naprawdę lubią ozdabiać pomarańcze goździkami więc jest to dobry sposób na zajęcie ich czymś podczas wigilijnych przygotowań. A dzięki tym pomarańczom i goździkom dom będzie pachnieć na prawdę znakomicie.
6
Ozdabianie pomarańczy goździkami 5
Aby zrobić zawieszkę będziesz potrzebować około 25 cm drucika.
7
Ozdabianie pomarańczy goździkami 6
Złam wykałaczkę na pół.
8
Ozdabianie pomarańczy goździkami 7
Zwiąż obydwa końce drucika na środku połówki wykałaczki, tak, aby zrobić pętelkę.
9
Ozdabianie pomarańczy goździkami 8
Zrób wykałaczką kilka dziurek na górze pomarańczy, aby zrobić otwór na tyle duży, aby zmieścić zawieszkę z drucika i połówki wykałaczki.
10
Ozdabianie pomarańczy goździkami 9
Włóż zawieszkę do środka zrobionego otworu. Wepchnij wykałaczkę do środka pomagając sobie końcówką długopisu lub pędzelka. Wykałaczka powinna w środku delikatnie zmienić położenie dzięki czemu nie będzie już tak prosto jej wyjąć.
11
Ozdabianie pomarańczy goździkami 10
Do drucika przywiąż wstążkę i już dekoracja bożonarodzeniowa gotowa!
12
Dekoracja bożonarodzeniowa - pomarańcza z goździkami
Gotową pomarańczę lub mandarynkę ozdobioną goździkami powieś na choince, drzewku lub połóż na talerzyku. Pomarańcze z imionami z goździków możesz położyć na talerzykach gości - będą to oryginalne wizytówki.
Strona 1 z 13

Powiązane porady

Dekoracje Bożonarodzeniowe
Ozdoba na choinkę
Gwiazda Betlejemska

Podobne porady

Komentarze (6)

* Pola wymagane

Genialne
16.12.2014
Najlepiej zjeść owoce, a łupy dać komuś w prezencie przyozdobione, wtedy nazywa się to ekologiczny prezent
kolo
16.12.2014
Ani slowa o tym, co jest glowna cecha tej "ozdoby". To wlasnie z powodu tej cechy ta "ozdoba" jest wykonywana. Gratuluje artykulu! Moze czytelnicy sie domysla!
vranije
15.12.2014
Pomarancze tak "ozdobione" ziarnista kawa i zalane samogonem (w ostatecznosci wodka) po 3-4 tygodniach dadza super nalewke :) Mozna doslodzic cukrem, choc lepsza wyjdzie z odrobina miodu.
stan
15.12.2014
do Ax ile masz lat dziecino, dziś to normalka ale jak ja byłem młody to dobrze jak takie rzeczy dowieźli i jak rodziców było na nie stać. popytaj babcię lub dziadka. przestaniesz się dziwić.
Ax
15.12.2014
hahah, pomarancze i mandarynki typowo swiateczne, ale sie ubawilem hahahahahah
Izz
25.12.2010
świetne .! ;)
właśnie kończe robić .
świetna ozdoba, ale ja wybrałam pomarańcze i zamierzam podarować ją jako część prezentu :)