cytryna

Jak używać naturalnych produktów do czyszczenia?

MatronacieniaMatronacienia - specjalista Tipy.pl
cytryna
1 z 6
Prawdopodobnie w sklepach spotkasz już produkty na których jest napisane, że są one zupełnie naturalne. Po co je kupować i przepłacać, skoro z pewnością masz je w domu a nawet o tym nie wiesz?
1
ocet
Ocet – udowodniono, że ma działanie podobne do chloru i zabija bakterie.

  • Usuwanie kamienia z wanny lub z kabiny prysznicowej. Gąbką nanieś ciepły ocet na wybrane powierzchnie i mocno szoruj szczoteczką.
  • Usuwanie kurzu. Do ¼ kubka octu dodaj kilka kropel oliwy z oliwek, zamocz szmatkę i przecieraj nią zakurzone powierzchnie.
  • Mycie podłóg - do wiaderka z gorącą wodą dodaj kubek octu i kilka kropli płynu do naczyń.
2
soda
Soda oczyszczona – jest niesamowicie użyteczna w każdym zakątku twojego mieszkania.

  • Tłusta kuchenka i zaschnięty tłuszcz - wystarczy ½ kubka sody rozpuścić w 4 litrach wody i takim preparatem usuwać zabrudzenia.
  • Przykry zapach ze zlewu czy umywalki - wsyp pół kubka sody oczyszczonej oraz wlej kubek octu. Jak przestanie syczeć, wlej czajnik gotującej wody.
  • Przypalony garnek lub patelnia. Wystarczy nasypać 2 łyżki sody, wlać 1 litr wody, wymieszać i zagotować a następnie pozostawić do ostygnięcia. Przypalenizna powinna pływać na wodzie.
3
cytryna
Cytryna jest naturalnym „zjadaczem” nieprzyjemnych zapachów.

  • Mycie mikrofalówki. Sok z cytryny doskonale ułatwia usuwanie resztek zaschniętego jedzenia w mikrofali. Zagotuj kubek z wodą i dodatkiem soku z cytryny. Pozostaw go kilka minut do odstania a następnie szmatką umoczoną w roztworze przecieraj ścianki mikrofalówki. Spłucz czystą woda i wytrzyj do sucha.
  • Mycie mebli. Sok z cytryny dobrze oczyszcza meble z kurzu a także odświeża. Wyciśnij sok z cytryny, dodaj tyle samo oleju z oliwy i pomieszaj dobrze w shakerze. Gąbką wetrzyj w meble. Po kilku minutach wytrzyj do sucha miękką ściereczką. Jeżeli mikstura się rozdziela pomieszaj raz jeszcze. Nakładaj na meble tylko wówczas jak sok z cytryny jest dobrze wymieszany z oliwą.
  • Sokiem z cytryny można czyścić również wyroby miedziane, a jeśli pomieszamy go z octem wyroby mosiężne.
4
sól
Sól, nie służy jedynie do solenia potraw.

  • Można nią doskonale czyścić zaparzacze do kawy i perkolatory. Wystarczy napełnić je wodą, dodać 4 łyżki soli i zagotować. Następnie pozostaw aż woda wystygnie, wylej ją i dobrze wypłucz.
  • Usuwanie rdzy z blach. Możesz usunąć rdzę z wyrobów blaszanych, pocierając wybrane miejsca obranym ziemniakiem moczonym w soli.
  • Walka z pchłami i molami. Możesz pozbyć się pcheł i jaj moli z dywanu. W tym celu posyp dywan obficie solą. Dobrze rozprowadź, rozetrzyj twardą szczotką i dokładnie odkurz
5
oleje
Olejki. Popularne olejki z oregano, bazylii, goździka, tymianku mają działanie przeciwbakteryjne, i przeciwzapalne. Oprócz tych wymienionych jest tysiące innych olejków do wyboru.
  • Nasącz kawałki waty ulubionym olejkiem i włóż pomiędzy kratki wentylacyjne.
  • Nalej do ozdobnej miseczki wodę, dodaj kilka kropli olejku i postaw w pobliżu kaloryfera. Parująca woda napełni pomieszczenie ulubionym zapachem.
  • Możesz również pokropić potpourri ulubionymi zapachami.
Strona 1 z 6

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (7)

* Pola wymagane

joanna
26.03.2015
Pewnie,że nie znaleziono bakterii,u znajomej cioci pielęgniarki, bo ich gołym okiem nie widać. Jestem pracownikiem sanepidu i nie słyszałam o tym aby kiedykolwiek ktos brał wymazy z pokoju zabiegowego. Robi sie ewentualnie testy w sterylizatorach na obecnośc bakterii ale tam musi działac temp. inaczej test nie uaktywni się. a tak swoją drogą to własnie dlatego jest tyle zakażen wewnatrzszpitalnych, bo personel tych obiektów dba o higiene jedynie wtedy jak ma być kontrola. Aż się dziwię,ze jest ktos kto sie tym chwali
hania
16.10.2013
Zasłyszane - znajomej pielęgniarki ciocia - przełożona pielęgniarek przed kontrolą np. SANEPID-u przecierała wszystko octem spirytusowym 10%. Nigdy nie znaleziono bakterii, grzybów i wirusów...
grazyna2
02.05.2013
mop parowy- czyści gorącą parą, nie trzeba żadnych śrdoków
mądrala
24.01.2013
jest napisane*
basiak
30.07.2012
Bardzo ciekawe i ekologiczne sposoby czyszczenia domu. Chętnie skorzystam z podpowiedzi, chociaż jestem juz gospodynią z dłuuugim stażem
Alexandra
15.11.2011
Mam świetny sposób na szybsze wymycie zabrudzonej mikrofalówki-) wystarczy włożyć do niej przekrojoną cytrynę i włączyć na 1 min pozostawić na kolejną a potem wytrzeć papierowym ręcznikiem-) efekt? czysto i pachnąco-) POLECAM!!!!
kamaiguzik
19.01.2011
Czegoś takiego właśnie szukałam. Proszę o więcej pomysłów na ekoprodukty do czyszczenia domu!