gwiazda na choinkę

Jak zrobić gwiazdę na czubek choinki?

Fiona - specjalista Tipy.pl
W tym roku zrób swoją własną gwiazdę na czubek choinki. Po co kupować, skoro samodzielnie można zrobić równie piękne ozdoby nie tylko na czubek choinki, ale też i na gałązki? Zajmijmy się jednak czubkiem choinki – przecież podobno jest on najważniejszy.
P

* szablon gwiazdy,
* drucik,
* szczypce do cięcia drutu,
* kołek,
* karton tłoczony (do kupienia tutaj),
* nożyk do cięcia papieru,
* gazeta,
* srebrny i niebieski brokat,
* pistolet na klej,
* klej w sprayu (do kupienia tutaj),
* linijka,
* ołówek,
* pinezka,
* kostka introligatorska,
* srebrny lub szary drucik kreatywny (do kupienia tutaj).

1
gwiazda na choinkę - krok 1
Zacznij od zawinięcia drutu na kołek. Zacznij zawijać drut od odcinka około 20 centymetrów od jego końca. Zawiń drut na długość około dziesięciu centymetrów. Już zawinięty drut ściągnij z kołka. Odetnij resztę.
2
gwiazda na choinkę - szablon
Teraz zajmiemy się samą gwiazdką. Wydrukuj szablon – dostosuj wielkość gwiazdy do takiej, jakiej potrzebujesz.
3
Następnie go wytnij.
4
Nanieś szablon na papier falowany, obrysuj dwie gwiazdki i wytnij je.
5
Na gładkiej stronie papieru znajdź środek gwiazdy. Poprowadź delikatnie ołówkiem pięć linii od czubków poszczególnych ramion gwiazdy. Miejsce, w którym wszystkie linie się skrzyżują będzie centralną częścią gwiazdki. Zrób w tym miejscu dziurkę pinezką.
6
gwiazda na choinkę - krok 6
Następnie musisz powyginać gwiazdkę wzdłuż linii raz w jedną raz w drugą stronę jak pokazano na zdjęciu. Pomóż sobie kostką introligatorską i linijką. Powtórz to samo z druga gwiazdą.
7
Teraz zegnij w kulkę kartkę (lub dwie) papieru A4 i włóż w środek jednej z gwiazd.
8
Przeciągnij przez środek drucik jak widać na zdjęciu (jego zawinięty koniec powinien wystawać z gwiazdki) i przyklej go taśmą klejącą do papieru A4.
9
Naklej małe kawałki taśmy klejącej, po dwa z każdej strony do każdego ramienia gwiazdy. Przyłóż drugą gwiazdę i sklej obie razem za pomocą tych kawałków taśmy.
10
Wymieszaj ze sobą srebrny i niebieski brokat (możesz użyć tylko srebrnego, lub wymieszać srebrny z czerwonym lub innym wybranym przez siebie kolorem).
11
Spryskaj z jednej strony gwiazdę klejem w sprayu.
12
Następnie posyp brokatem. Możesz go lekko podociskać. Pozostaw do wyschnięcia. Następnie strzep nadmiar brokatu. To samo zrób z drugą stroną. W razie potrzeby powtórz tę czynność.
13
gwiazda na choinkę - krok 13
Za pomocą pistoletu do kleju obtocz brzegi gwiazdki klejem i przyklej srebrny drucik kreatywny. Odłóż gwiazdkę i zaczekaj, aż wyschnie.
14
Załóż gotową gwiazdkę na czubek choinki.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Stroik świąteczny
Dekoracje Bożonarodzeniowe
Ozdoby z masy solnej

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

cziczi
15.12.2015
Gwiazda 5 ramienna jest zgodna z zasadami Feng shui- co tu ma do rzeczy Maryja?
Loli
08.12.2012
Na choinkę nie wbija się 5-cio ramiennej gwiazdy ! Na choinkę daje się 6-cio ramienne gwiazdy symbolizujące Maryję !
~Matra
24.12.2010
O żal... ;\ Ile tutaj trzeba rzeczy mieć!!!