brudny rower

Jak myć rower?
MatMat - specjalista Tipy.pl

Brudny rower jest niczym skaza na honorze każdego prawdziwego rowerzysty. Jest bardzo drogim sprzętem a właściwe mycie i pielęgnacja mogą przedłużyć znacznie jego życie. Niektórzy nie wyobrażają sobie bez niego życia i jeżdżą na nim niezależnie od pory roku i pogody. Ponadto zabrudzony nie jest przyjemnym widokiem i może przyczynić się do powstania rdzy. Poniżej znajdziecie wskazówki dotyczące właściwego czyszczenia roweru.
1
Saraj się myć rower zaraz po jeździe, zanim błoto na nim zaschnie.
2
Rower najlepiej jest myć na zewnątrz jednak możesz to zrobić również w wannie po wcześniejszym wypięciu kół.
3
Jeśli błoto jest zaschnięte najpierw zamocz rower i odczekaj około 10 min. Brud będzie łatwiejszy do usunięcia jeśli rozmoknie.
4
Koronki suportu oraz kasetę spryskaj odtłuszczaczem (do kupienia tutaj) i odczekaj kilka minut, aby smar wraz z brudem się dobrze rozpuścił.
5
Spłucz rower wodą pod niskim ciśnieniem.
6
Jeśli na rowerze jest przyklejona smoła lub są ślady asfaltu możesz je zmyć za pomocą odtłuszczacza (może być benzyna).
7
Łańcuch przed umyciem należy ściągnąć. Do jego umycia użyj benzyny ekstrakcyjnej lub odtłuszczaczy/rozpuszczalników ekologicznych (na bazie owoców cytrusowych). Łańcuch wsadzamy do słoika albo butelki wypełnionej rozpuszczalnikiem, zakręcamy i mocno, energicznie wstrząsamy. Resztę brudu możemy usunąć za pomocą szczoteczki do zębów.
8
Miejsca trudnodostępne umyj za pomocą szczotki i ciepłej wody z płynem do mycia naczyń.
9
Pamiętaj aby wyczyścić również ścianki obręczy i klocki. Jeśli o tym zapomnisz hamulce będą przeraźliwie piszczeć. Wyczyść je jakimś odtłuszczaczem jak np. denaturat. Możemy również dodatkowo przetrzeć klocki papierem ściernym lub specjalną gumką firmy Mavic.
10
Dokładnie spłucz rower i go wysusz.
11
Posmaruj łańcuch oraz przerzutki specjalnym olejem - po jednej kropelce na każde łączenie ogniw łańcucha. Należy uważać, aby olej nie znalazł się na zewnętrznej części łańcucha. Jeżeli po posmarowaniu będzie kapał z niego olej, wówczas należy go delikatnie przetrzeć szmatką lub papierem toaletowym aby zebrać jego nadmiar.

Obracamy pedałami i zmieniamy przerzutki, aby smar dobrze się rozprowadził.
!

Uwaga!
* Nigdy nie myj roweru wodą pod wysokim ciśnieniem np. Karcher (źle wpływa na piasty, sery, suporty itd).

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane