Długi Weeknd

Gdzie na weekend majowy?

IntimoIntimo - specjalista Tipy.pl
Długi Weeknd
1 z 5
Długi weekend majowy jest jedną z niewielu okazji na odpoczynek. Należycie do grona osób, które bardzo intensywnie zastanawia się gdzie pojechać? Wbrew pozorom jest to prosta decyzja, ponieważ taka okazja nie pojawia się często i nie chcielibyśmy jej zmarnować. Bardzo często uwarunkowana objętością naszego portfela. Poniżej znajdziecie informacje na temat miejsc, które warto zobaczyć. Być może będą dla was inspiracją i ułatwią wam wybór.
P

* pieniądze
* czas

1
Groty termalne
Kąpieliska termalne w Grotach Skalnych (Węgry, Miszkolc – Topolca)

Jeśli pogoda nie będzie sprzyjająca wspaniały wypoczynek zagwarantują nam mimo wszystko baseny termalne w Grotach Skalnych. Ciepła woda o temperaturze znacznie przekraczającej 22 °C jest idealna do relaksu i wypoczynku. Woda ta posiada również właściwości lecznicze - kąpiel w niej zalecana jest dla osób mających problemy skórne, reumatyczne i alergie. Zdatna do picia - pomaga przy dolegliwościach żołądkowych. Bez względu na panującą pogodę w miejscu tym można wypocząć i zapomnieć o codziennych problemach.

Inne atrakcje w grotach to potok górski oraz tzw Sala Gwiazd - grota wraz z imitacją nieba oraz panującą muzyką jest ustronnym miejscem w którym można zapomnieć o całym świecie.
2
Holandia
Amsterdam - Coffe Shops, kanały, ogrody

Miasto to zawsze rozkwita na wiosnę. Niesamowite parki i ogrody kwiatowe pełne tulipanów są

naprawdę warte zobaczenia - szczególnie o tej porze roku. Poza niesamowitymi kwiatami jest tu jeszcze coś co warto zobaczyć (a może zwiedzić) a mianowicie Coffee Shopy. Niestety zarówno ich liczba jak i oferta sprzedaży ostatnio drastycznie spada. Jeśli planujemy zwiedzić prawdziwy Amsterdam jest to właśnie powód dla którego wyprawy do tego miasta nie należy przekładać.

Co jeszcze warto zwiedzić w Amsterdamie?

* Dzielnica Czerwonych Latarni - dzielnica otwartej prostytucji w oknach wystawowych (uwaga: panuje tu zakaz robienia zdjęć)

* Muzeum kondonów - wszystkie możliwe kształty i kolory

* Plac Lejdejski -kafejki, restauracje, puby, komicy, żonglerzy, zjadacze ogni

* Plac Dam - plac w samym centrum miasta. Stoi tu Pałac Królewski, Gabinet Figur Woskowych Madame Tussaud

* Kanały - jest ich tutaj ponad 600
3
Wyprawa wozami traperskimi
Aktywny weekend z przyjaciółmi

Konie, quady, rower, paintball, wyprawy traperskie - to to czego nam potrzeba, aby w pełni odpocząć psychicznie od problemów dnia codziennego. Wyrwanie się na na kilka dni w dzikie tereny pomoże nam się odprężyć oraz zyskać nowe pokłady sił, energii oraz chęci do powrotu do pracy.

Aktywny weekend możemy spędzić praktycznie w każdym miejscu - nad morzem, na pojezierzu, w górach. Tych ostatnich mamy dość dużo - Karkonosze, Pieniny, Bieszczady itp. Jest w czym wybierać. Wystarczy jedynie wybrać cel podróży oraz znaleźć firmę organizującą tego typu rozrywki.
4
Wieś
Na wieś - agroturystyka

Długi weekend majowy na wsi z pewnością spodoba się każdemu mieszkańcowi miasta. Z dala od zgiełku ulic, surowych betonów i pośpiechu szybko zregenerujemy swoje siły. Gospodarstwa agroturystyczne oferują nam nie tylko jazdę na kucykach i dojenie krów. Wśród ofert można znaleźć również loty na prywatnych paralotniach, jazdy po bezdrożach samochodami terenowymi, łowienie ryb czy zwiedzanie fortyfikacji i bunkrów.

Plusami wyjazdu na wieś jest również zdrowe jedzenie bez konserwantów którymi raczyć nas będą gospodarze domów agroturystycznych. Jajka prosto od kury, domowy chleb, smalec, pieczony świniak, kartacze, kindziuk - palce lizać…
Strona 1 z 5

Powiązane porady

Jura Krakowsko-Częstochowska
biwak o zmroku

Podobne porady

Komentarze (17)

* Pola wymagane

Zofia
29.04.2015
Coffe Shop's??? SHOPS szanowna redakcjo...
Pozdrawiam i udanej majówki!!! :)
milo
29.04.2015
Tytul bardzo na czasie. Proponowal bym jednak bardziej go rozbudowac. Juz w Polsce mozna znalezc wiele atrakcji: np dzieki -Bałtów dinopark, we dwoje wyjazd np na mazury do SPA, a moze gory wiosna wygladaja pieknie z kolei jesli wezmiemy pod uwage zagranice to mamy Billund dla dzieci, atrakcje Potsdamu, Berlina, wielu innych miast w Niemczech stosunkowo jeszcze przez nas malo poznanych. Czechy slynna raga no ale tez i piekne miejsca np w czeskim odpowiedniku gor stolowych. Austria -monumentalny wieden, górski Insbruk, a moze wlasnie Wegry czy juz coraz bardziej ciepla Dalmacja, no i dalsze panstwa. Naprawde jest w czym wybierac ale 5 slajdow to troche malo.
bnb
29.04.2015
Jfuxgigx
Michał
29.04.2015
Panie redaktorzyno, naucz się pan polskiego, później pisz pan artykuliki. Pytamy dokąd, określając kierunek, DOKĄD!!!, natomiast GDZIE używamy w pytaniu o miejsce położenia podmiotu.
Marta
16.06.2014
Teraz długi weekend czerwcowy się szykuje i chyba z dzieciakami naszymi i znajomych pojedziemy pod Szczecin do Świdwie. Tylko szukamy samochodu dla 7 osób najlepiej z fotelikami.
drakulka
10.04.2014
Majówka tuż tuż, ale mojm zdaniem to nie ważne gdzie, nie ważne na ile, tylko ważne z kim i żeby się dobrze bawić ;) My tradycyjnie - żubrówka pod pachę i kierunek mazury, w gronie znajomych ;) Trudno się czasami spotkać, bo w dorosłym życiu każdy ma już plany, rodziny, bllablabla, ale wśród naszych znajomych, każdy wie, że majówkę raz do roku spędzamy razem i tak mam nadzieję, że jeszcze długo pozostanie... tzn. fajnie by było ;)
topielica
27.09.2013
Wszystko zależy od funduszy -fajnie jak je mamy możemy wtedy przebierac w ofertach ,natomiast gorzej jak ich brak-co wtedy ?Warto po prostu zwiedzic własne okolice czy to rowerkiem czy autem wszak na pewno nie brakuje fascynujących miejsc -byc może nawet znajdziemy takie zakątki których nigdy byśmy się nie spodziewali że takowe są tak blisko nas.
lolo
26.04.2013
Podziemne Miasto Osówka w Górach Sowich.
grazyna2
13.04.2013
Ja tam preferuję nasz kraj. Polecam serdecznie nadmorską miejscowość- Wicie. Tu wypoczniesz odetchniesz świeżym , pełnym jodu powietrzem.
kolina
18.03.2012
A mnie udało się upolować fany wyjazd do Portugalii. Znalazłam w alfie fajny hotel w Albuferii za niewielkie pieniądze. Już się nie mogę doczekać tego wyjazdu, dawno nigdzie nie byłam a podobno Portugalia jest niebywale piękna. Na miejscu chcę pożyczyć samochód albo wykupić wycieczki fakultatywne i pozwiedzać.