Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Boże Narodzenie > Przepisy świąteczne > Jak zrobić ciasteczka z szybkami na choinkę?

Jak zrobić ciasteczka z szybkami na choinkę?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (6 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Te ciasteczka można jeść lub powiesić na choince. Roztopione cukierki w środku tworzą szybkę, która będzie prześlicznie migotać przepuszczając i w części odbijając światełka z lampek choinkowych.
Rzeczy, których potrzebujesz:
113 g masła, 1/2 szklanki cukru białego, 1/4 szklanki cukru brązowego, 1 łyżka melasy, 1/2 łyżeczki ekstraktu z wanilii, 1 jajko, 2 szklanki mąki, 1/4 łyżeczki soli, 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia, 30-40 twardych cukierków w różnych kolorach (typu landrynki), foremki do ciastek bożonarodzeniowych (do kupienia tutaj)
1
Rozgrzej piekarnik do temperatury 190 stopni Celsjusza. Wyłóż dwie blachy do pieczenia pergaminem.
2
W dużej misce utrzyj mikserem masło i cukier (biały i brązowy) na gładką masę (około 2 minuty). Dodaj melasy, ekstraktu waniliowego i miksuj aż wszystko się ze sobą połączy. Dodaj jajko, mieszaj aż masa zrobi się gładka i lekka, około 1 minutę na średniej prędkości.
3
Przesiej razem mąkę, sól i proszek do pieczenia. Dodaj suche składniki do masy maślanej. Wszystko ze sobą wymieszaj, aż wszystkie składniki się dobrze ze sobą połączą i nie będzie grudek. Podziel ciasto na dwie części i utwórz z nich dwa płaskie dyski. Zawiń obydwa dyski w folię spożywczą i włóż do zamrażalnika na co najmniej jedną godzinę (do dwóch dni).
4
Rozkruszanie cukierków w woreczkach
Rozwiń cukierki z folijek i przełóż je do woreczków - w każdym woreczku jeden kolor cukierków. Teraz za pomocą tłuczka rozkrusz cukierki w woreczkach.
5
Wałkowanie ciasta
Połóż jeden dysk z ciasta pomiędzy dwa duże papiery woskowane i rozwałkuj na około 6mm.
Jak zrobić ciasteczka korzenne?
Jak zrobić pingwiny z filcu na choinkę?
Jak zrobić śledzie w oleju?
Jak kisić buraki na barszcz Wigilijny?
Wskazówki
  • z przepisu można zrobić 24 do 48 ciastek - w zależności od ich wielkości.
6
Wycinanie ciastek
Za pomocą foremek wykrawaj kształty ciasteczek. Następnie przenieś je na przygotowaną blachę do pieczenia. Ciasteczka układaj na blasze w odległości 2-3 cm jedno od drugiego. Za pomocą małego nożyka lub małej foremki wytnij w środku ciasteczek różne kształty.
7
Za pomocą łyżki nasyp w wycięte otwory w ciastkach pokruszone cukierki, wypełniając nimi dokładnie cały otwór. Staraj się, aby okruszki cukierków znalazły się dokładnie w otworach - jeśli będą również na cieście to zafarbują ciasteczko.
8
Robienie dziurek w cieście
Na górze ciasteczek zrób dziurki za pomocą wykałaczki, lub jeśli ciastka są większe to za pomocą słomki do picia.
9
Ciastka na choinkę
Ciasteczka piecz 9-10 minut. Cukierki powinny się całkowicie rozpuścić a ciasteczka powinny zbrązowieć. Po upieczeniu wyciągnij ciastka z piekarnika i odłóż na bok, aby przestygły. Uważaj, aby się nie poparzyć - roztopione cukierki są bardzo gorące! Nie ruszaj ciastek przez co najmniej 10 minut, aby roztopione cukierki przykleiły się do ciasteczek i nie wypadły. Jak już ciasteczka będą chłodne przenieś je do hermetycznego pojemniczka lub przewiąż wstążką i powieś na choince.
Wskazówki
 4/5 (6 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Wiele osób obdarowuje swoich bliskich, rodzinę i przyjaciół domowymi wypiekami. Mogą to być kawałki ciast, tortów czy...
Jak zrobić pudełeczka na ciasteczka?
Wiele osób obdarowuje swoich bliskich, rodzinę i przyjaciół...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt