Kartka bożonarodzeniowa z bańkami

Jak zrobić kartkę bożonarodzeniową z bombkami?

MarchewkaMarchewka - specjalista Tipy.pl
Robienie kartek bożonarodzeniowych jest wspaniałą zabawą. Karteczki ręcznie robione są w pewnością oryginalne a rodzina i przyjaciele docenią pracę i czas jaki się włożyło w ich zrobienie. Takie kartki budzą sentyment i są przechowywane przez wiele lat. Poniżej przedstawiam pomysł na kartkę bożonarodzeniową z bombkami zawieszonymi na mulinie.
P

* kartka czystego papieru
* mulina w różnych kolorach
* nożyczki
* klej
* kolorowy papier samoprzylepny
* żelowe długopisy (złote, srebrne)

1
Zegnij kartkę papieru na pół na wzór kartek rozkładanych.
2
Wytnij z papieru bombki i zrób dziurkaczem dziurki do ich zawieszenia. Bombki pokoloruj długopisami żelowymi lub wyklej je różnymi kształtami wyciętymi z samoprzylepnego papieru kolorowego.
3
Utnij kawałki muliny różnych kolorów, nawlecz na nie bombki z papieru i przyklej je poziomo do pierwszej stronie kartki. Klej powinien być nałożony tylko na końce muliny. Mulina z przodu karteczki nie powinna być przyklejona - tak, aby bombki mogły się swobodnie przesuwać po "sznureczkach".
4
Z samoprzylepnego papieru kolorowego wytnij literki potrzebne do zrobienia napisu "Wesołych Świąt". Na dole kartki wyklej z wyciętych literek napis.
5
Kartka po otworzeniu nie będzie ładnie wyglądać z powodu przyklejonych tam końcówek muliny. Dlatego najlepiej będzie zakleić tą stronę prostokątem wyciętym z kolorowego papieru. Wytnij prostokąt odpowiadający wielkości tej strony (połowie kartki), nałóż na niego klej, jednak tylko na krawędzie (około 1 cm kleju przy wszystkich krawędziach) i naklej na tą stronę. Jeśli nałożysz klej na całą kartkę, wówczas klej po wyschnięciu ją pofałduje co nie będzie wyglądać estetycznie.

Powiązane porady

Stojak na kartki bożonarodzeniowe
kartka bożonarodzeniowa - zrób to sam
kartka świąteczna

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

VictoriaSobocik
13.12.2010
Super Za taką kartke w szkole dostałam 6!!