Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Pielęgnacja Skóry > Cera sucha > Jak wybierać kosmetyki dla cery suchej i wrażliwej?

Jak wybierać kosmetyki dla cery suchej i wrażliwej?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
O każdy rodzaj cery należy dbać w określony sposób. Ale skóra sucha i wrażliwa wymaga jednak szczególnego potraktowania. Po czym rozpoznać suchą i wrażliwą skórę? Sucha skóra jest często podrażniona, zaczerwieniona, często pękają naczynka, często reaguje alergicznie na nowe kosmetyki i wiele ich składników, jak również na różne płyny czy proszki, szynko pojawiają się zmarszczki. Ponadto po każdym myciu następuje uczucie ściągnięcia skóry. Jak sobie z tym radzić? Jakich kosmetyków używać? Odpowiedzi na te i na inne pytania znajdziesz w poniższym artykule.
1

Tonik. Toniki z reguły wysuszają skórę, więc jeśli masz suchą skórę musisz bardzo na nie uważać. Nie znaczy to jednak, że należy całkowicie z toniku zrezygnować, choć niektórzy kosmetolodzy tak właśnie radzą. Tonik trzeba po prostu uważnie wybrać i dopasować do rodzaju cery. Podczas wybierania szukaj toników, które nie zawierają alkoholu, są hipoalergiczne i przeznaczone specjalnie do suchej cery. Wszystkie te informacje znajdziesz na opakowaniu.

2

Krem. Sucha skóra powinna być nawilżana codziennie, aby utrzymać skórę odpowiednio napiętą i odżywioną. Nie jest rzeczą niemożliwą znaleźć idealny krem. Najlepiej poszukać kremu bezzapachowego, który mógłby dodatkowo uczulać. Szukaj kremów ze składnikami takimi jak olejek migdałowy, aloes, rumianek, olejek jojoba i olej z oliwek. Wypróbuj również maseczki nawilżające przeznaczone do cery suchej.

3

Peeling. Wiele osób myśli, że skóry suchej nie należy w ogóle traktować peelingiem. Nie mają jednak racji. Trzeba natomiast wiedzieć jak się do tego zabrać. Najlepiej wybrać peeling drobnoziarnisty o delikatnym działaniu i używać go raz lub dwa razy w tygodniu.

4

Podkład. Najlepszy będzie ten na bazie silikonu, hipoalergiczny. Powinien on również zawierać filtr przeciwsłoneczny. Używaj gąbki do nakładania podkładu i nie wcieraj go w skórę.

5

Puder. Nie każda osoba z suchą skórą może stosować puder. Jeśli już musisz wybierz bezzapachowy. Najlepiej zdecyduj się na puder mineralny. Mimo wszystko najpierw wykonaj testy alergologiczne, czy puder Cię nie uczuli. Najlepiej w mało widocznym miejscu.

6

Makijaż oczu. Makijaż oczu nie ma większego wpływu na skórę, pod warunkiem, że kosmetyki są bezzapachowe. Wybierając więc cienie do powiek czy maskary kieruj się tą zasadą.

Jak dbać o cerę po 30-ce?
Jak dbać o cerę po 40-ce?
Jak zrobić tonik do cery suchej?
Jak dbać o suchą skórę i włosy?
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Każda kobieta chce czuć się pięknie. Gdy jest nastolatką musi uporać się z trądzikiem młodzieńczym, gdy dorasta walczy...
Jak dbać o cerę suchą?
Każda kobieta chce czuć się pięknie. Gdy jest nastolatką musi uporać się z trądzikiem...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt