jazda na nartach

Jak przygotować się do sezonu narciarskiego?

PudzianPudzian - specjalista Tipy.pl
Aby w pełni korzystać ze uroków swoich ulubionych sportów zimowych, należy się do nich odpowiednio przygotować. Właściwy trening pozwala zwiększyć wydajność organizmu, jednocześnie zmniejszając prawdopodobieństwo kontuzji. Odpowiednie przygotowanie z pewnością okaże się dla ciebie korzystne. Zatem, aby zmaksymalizować swoje osiągnięcia na stoku, warto zacząć regularnie wykonywać niektóre ćwiczenia. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak odpowiednio przygotować się do sezonu narciarskiego.
1
Ćwiczenia aerobowe (kardio).

Ćwiczenia wspomagające pracę układu krążenia są niezbędne, aby wzmocnić swoją wytrzymałość. Bez nich możesz zapomnieć o spędzeniu całego dnia na stoku. Regularne ćwiczenia aerobowe zwiększają sprawność układu sercowo–naczyniowego poprzez poprawę transportu tlenu i jego absorpcji. Poprawiając swoją wydajność, będziesz w stanie dłużej wytrzymać na stoku i w pełni korzystać z uroku gór zimą.

  • Bieganie – poprawia wytrzymałość i wzmacnia nogi.

  • Ćwiczenia na siłowni – zwiększają wytrzymałość, mniejsze obciążenie na nogi.

  • Wioślarstwo – również doskonale poprawia wytrzymałość nóg.

2
Trening siłowy.

Trening siłowy to wszystkie ćwiczenia, które wykorzystują opór do poprawy sprawności układu mięśniowo–szkieletowego. Może on obejmować podnoszenie ciężarów lub wykorzystanie własnej masy ciała. Istnieje ogromny wybór ćwiczeń siłowych, ale ostateczny cel jest ten sam – poprawić wytrzymałość całego ciała i zwiększyć siłę mięśni. Sporty takie jak narciarstwo czy snowboard wymagają dużo siły, aby pokonywać nierówności terenu i działać jako amortyzator. Zwiększ swoją siłę, a będziesz w stanie poradzić sobie nawet na najtrudniejszym terenie.

  • Podnoszenie ciężarów – działa głównie na mięśnie nóg,

  • Martwy ciąg – wzmacnia mięśnie nóg i pleców,

  • Ćwiczenia z hantlami – poprawia siłę i stabilność.

3
Zwinność.

Zwinność oznacza zdolność do szybkiej i dokładnej zmiany pozycji ciała. Jest ona związana z wytrzymałością, elastycznością, równowagą oraz szybkością. Zwiększenie zwinności pozwoli ci na pokonanie nawet najtrudniejszego stoku. Będziesz w stanie poradzić sobie nawet w najtrudniejszej sytuacji. Zachowanie kontroli podczas zmiany pozycji, pozwoli ci na łatwiejsze pokonanie trudnego terenu nawet przy dużych prędkościach.

  • Skok przez płotki – przodem, tyłem oraz bokiem poprawi twoją zwinność,

  • Wyskoki – skacz tak wysoko, jak tylko dasz radę przez około 60 sekund,

  • Skoki w bok – poprawiają zwinność i zdolność skręcania.

4
Równowaga.

Równowaga jest konieczna, jeśli chcesz utrzymać pozycję pionową na stoku. Zachowanie równowagi polega na odpowiednim wyczuciu środka ciężkości. Poprawa równowagi umożliwi ci zachowanie kontroli nawet w najbardziej nieoczekiwanych sytuacjach.

  • Równoważnia – poprawia równowagę, jest niezbędna podczas ćwiczeń narciarzy.

  • Równowaga na jednej nodze – spróbuj złapać równowagę stojąc na jednej nodze na miękkim podłożu i wytrzymaj tak przez 90 sekund

  • Przysiady na jednej nodze – poprawa równowagi dynamicznej, staraj się zachować pozycję pionową podczas wykonywania ćwiczeń.

5
Elastyczność.

Elastyczność jest często pomijana i zaniedbywana, ale wymagana, aby jak najlepiej przygotować się do wyjścia na stok. Mięśnie są słabe, jeśli stale są w pozycji skurczonej bądź rozciągniętej. Jeśli więc masz ograniczoną elastyczność, twoje mięśnie nie będą w stanie wykonać pracy, do której są stworzone. Brak elastyczności może również prowadzić do poważnych urazów. Codzienne ćwiczenia trwające nawet kilka minut, pozwolą ci utrzymać mięśnie w odpowiednim stanie.

  • Mięśnie – rozciągaj mięśnie ud, ścięgna, łydki, dolną partie pleców oraz pośladki,

  • Stawy – rozruszaj swój kręgosłup i nogi, aby zwiększyć ruchomość stawów i ułatwić ich ruch.

6

Zobowiązanie.

Postaraj się co najmniej trzy razy w tygodniu wykonać ćwiczenia z każdej z wyżej wymienionych grup, a twój sezon narciarski z pewnością będzie udany. Zatem weź się do pracy i baw się dobrze na stoku.

Strona 1 z 3

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane