gwiazda betlejemska

Jak dbać o gwiazdę betlejemską?

flora - specjalista Tipy.pl
Każdego roku w okresie bożonarodzeniowym sklepy wypełniają się bombkami, choinkami, światełkami i innymi przeróżnymi ozdobami świątecznymi. Możemy również znaleźć różne kwiaty, a wśród nich najpopularniejszą wśród świątecznych roślin doniczkowych - gwiazdę betlejemską. Kwiaty te mogą być prawdziwą ozdobą świątecznego stołu, ale nie tylko. Możesz ozdobić nimi całe mieszkanie. Ponieważ gwiazda betlejemska jest żywym kwiatem, wymaga odpowiedniej opieki. Nie możemy jej postawić i o niej zapomnieć. Należy o nią w odpowiedni sposób zadbać. Jak? Dowiesz się czytając poniższy artykuł.
1
Po pierwsze obalmy plotkę mówiącą, że gwiazda betlejemska jest bardzo niebezpieczna dla dzieci i zwierząt. Nie jest to roślina trująca ani toksyczna. Nie stanowi żadnego zagrożenia ani dla naszego zdrowia, ani dla życia. Zjedzenie tej rośliny może spowodować nudności, wymioty czy biegunkę, ale nie jest to roślina trująca. Jeśli ktoś ma uczulenie na lateks nie powinien mieć bezpośredniego kontaktu z tą rośliną, ponieważ powoduje ona tą samą reakcję uczuleniową. Ale przecież roślina nie jest po to żeby ją jeść, tylko podziwiać.
2
Gwiazda betlejemska wywodzi się z Meksyku i Ameryki Środkowej. Ta roślina doskonale rozwija się pod wpływem dużej ilości światła i dużej wilgotności powietrza. Jeśli więc trzymamy gwiazdę wewnątrz powinniśmy ją od czasu do czasu zraszać wodą. Ważne też, aby odczekać po podlaniu, aż woda wsiąknie w ziemię i dopiero wtedy zrosić roślinę. Nie wolno też przelać gwiazdy.
3
Podczas kupowania gwiazdy zwróć uwagę czy roślina jest zdrowa, silna i nie ma uszkodzonych liści. Taka będzie trzymać się dłużej. Popatrz również czy nie ma mszycy lub innej choroby pod liśćmi.
4
Jeśli będziesz odpowiednio dbać o roślinę, będzie Ci służyła przez lata. W czasie zimy (już po okresie świątecznym) trzymaj gwiazdę w słonecznym miejscu, ale nie wystawiaj na bezpośrednie działanie światła. Pomieszczenie powinno być chłodne, więc pamiętaj - z dala od grzejnika. Podlewaj, gdy ma sucho, ale nie przesadzaj z wodą. W tym czasie roślina pewnie zacznie gubić trochę liści i nie będą one czerwone, lecz zielone, ale to normalne.
5
Możesz też roślinę zahibernować. Podlewaj roślinę coraz mniej i mniej do momentu, aż spadnie większość liści (lub nawet wszystkie). Wtedy przestań podlewać. Postaw gwiazdę w chłodnym pomieszczeniu do wiosny.
6
Niezależnie od tego, którą metodę wybierzesz, kiedy nadejdzie wiosna i dni staną się cieplejsze wynieś roślinę na zewnątrz. Ale chroń ją przed bezpośrednim działaniem promieni słonecznych. Jest to małe wyzwanie, ale da się to zrobić. Pamiętaj również, aby ja przycinać, aby nie urosła zbyt duża.
7
Dziesięć do siedmiu tygodni przed Bożym Narodzeniem musisz ograniczyć gwieździe betlejemskiej dostęp do światła. Roślina potrzebuje 12 do 14 godzin dziennie w ciemności, aby liście zmieniły kolor. W pozostałym czasie jednak potrzebuje światła, aby zachodził proces fotosyntezy. Chowaj ją więc na przykład na noc do piwnicy, a w dzień stawiaj w kuchni.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Aloes
kroton
Gardenia

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

nino
21.12.2015
ja w zeszłym roku niestety przemroziłam swoją poinsecję :( Ale w tym roku pielęgnacja idzie mi nienajgorzej ;)
skrzacik0007
11.12.2012
Ja zawsze kupuje sztuczne... wyglądają jak prawdziwe i nie trzeba pielęgnować
magda
30.11.2012
jaką ziemie stosowac do gwiazdy betlejemskiej ???