Snowboard

Jak dbać o deskę snowboardową?
ImreImre - specjalista Tipy.pl

Deska snowboardowa tak jak kobieta - wymaga troskliwej opieki, aby sprawowała się dobrze. Każdy sklep snowboardowy może przygotować Twoją deskę do sezonu, jednak ten proces jest tak prosty, że możesz wykonać wszystko sam w domu. Aby deska była szczęśliwa podążaj według poniższych wskazówek:
1
Połóż deskę na dwóch krzesłach. Pod krzesła podłóż gazety lub stare prześcieradło. Zadbaj o dobre oświetlenie, abyś mógł dokładnie widzieć wszystkie uszkodzenia snowboardu.
2
Oczyść dokładnie ślizg z brudu i starego smaru za pomocą cykliny (do kupienia tutaj).
3
Oglądnij dokładnie deskę w poszukiwaniu uszkodzeń. Jeśli jakieś fragmenty odstają, usuń je cykliną lub nożem.
4
Wszystkie rysy oraz dziury oczyść z tłuszczu benzyną lub zmywaczem do smarów.
5
Łatanie dziur w snowboardzie
Teraz należy załatać dziury w desce za pomocą pałeczki P-tex. Należy podpalić jej koniec i roztopionym tworzywem "nakapać" na dziury i rysy w ślizgu.
6
Łatanie dziur w desce
Jak już zalejemy wszystkie rysy i dziury należy zeprać nadmiar tworzywa za pomocą cykliny. Miejsca te można później przetrzeć drobniutkim papierem ściernym.
7
Standardowe ustawienie krawędzi
Ostrzymy krawędzie. Standardowo dolna część krawędzi jest ustawiona równo z powierzchnią ślizgu zaś boczna pod kątem 90 do powierzchni.
8
ostrzenie krawędzi snowboardu
Dolna płaszczyzna krawędzi jest ustawiona w jednej linii z powierzchnią ślizgu, natomiast kąt bocznej jest mniejszy niż 90 stopni (nie mniejszy niż 87 stopni). Tak naostrzone krawędzie dobrze spisują się w warunkach dużego mrozu i lodu - deska lepiej się trzyma, nie ślizga się. Wyostrzenie bocznej krawędzi wymaga większych umiejętności jazdy.
9
ostrzenie krawędzi deski
Dolna płaszczyzna krawędzi jest naostrzona pod kątem większym niż 0 stopni w stosunku do ślizgu (nie większym niż 1,5 stopnia), natomiast kąt powierzchni bocznej krawędzi wynosi 90 stopni. Takie naostrzenie ułatwia wykonanie skrętu na desce oraz sprawi, że deska będzie ogólnie się łatwiej prowadzić.
10
ostrzenie krawędzi
Dolna płaszczyzna krawędzi jest naostrzona pod kątem większym niż 0 stopni w stosunku do ślizgu (nie większym niż 1,5 stopnia), natomiast kąt bocznej jest mniejszy niż 90 stopni (nie mniejszy niż 87 stopni).
Niektórzy ludzie twierdzą, że w ten sposób można otrzymać dwa efekty tzn. szybsza jazda i łatwiejsze skręcanie.
11
Ostrzenie krawędzi
Ostrzymy krawędzie za pomocą specjalnej ostrzałki rozpoczynając od dolnej krawędzi. Krawędź boczną ostrzymy ostrzałką z pilnikiem wykonując długie, płynne ruchy od przodu deski w tył. Po naostrzeniu krawędzi polerujemy je kamieniem ceramicznym.
12
Smarowanie deski
Smarujemy deskę. W tym celu potrzebujemy smaru i specjalnego żelazka. Żelazko należy rozgrzać na tyle, aby rozpuścić smar (nie bardziej żeby nie uszkodzić deski). Do rozgrzanego żelazka przykładamy smar. Jak zacznie kapać zaczynamy polewać nim cały ślizg.
13
Woskowanie ślizgu
Nakapany smar wprasowujemy w deskę po to, aby równomiernie rozprowadzić go po całej powierzchni ślizgu. Po wykonaniu tej czynności zostawiamy snowboard do wystygnięcia.
14
Woskowanie deski
Cyklinujemy nadmiar smaru. Nie może pozostać ani odrobina smaru na desce (tzn smar powinien znajdować się w szczelinach i dziurkach a nie na powierzchni ślizgu).
?

Wskazówki
* nie pozostawiać rozgrzanego żelazka zbyt długo w jednym miejscu na desce!

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Slimak
10.11.2011
no trochę pomogłeś :P
SoLVer
19.12.2010
Brakuje zakończenia:
15. po ostygnięciu wosku wcieramy go dokładnie korkiem (specjalny do ślizgów lub w ostateczności takim z tablic).
16. po korkowaniu polerujemy ślizg specjalną szczotką lub miękką szmatką.
Mam nadzieję że pomogłem :)