kartka bożonarodzeniowa

Jak zrobić kartkę świąteczną w kształcie kotka?

RudolfRudolf - specjalista Tipy.pl
Na Boże Narodzenie przygotowujemy kartki w różnych wzorach i kolorach. Ozdabiamy je bałwankami, Mikołajami, reniferami, więc czemu tym razem nie zrobić kartki w kształcie słodkiego świątecznego kociaka? Poniżej dowiesz się jak się do tego zabrać.
P

* Biały papier,
* Taśma klejąca dwustronna,
* Czerwony aksamit lub papier kolorowy
* Czerwona, aksamitna wstążka,
* 2 guziki na oczy,
* 2 dzwoneczki,
* Białe piórka ozdobne,
* Różowy papier,
* Biały brokat,
* Biały klej do papieru,
* Pędzelek,
* Żyłka,
* Ołówek,
* Pistolet z klejem
* Klej w sztyfcie.

1
kartka z kotkiem  - szablon
Pobierz szablon, wydrukuj, wytnij i odrysuj na białym katonie. Szablon tułowia kotka odrysuj na złożonym na pół kartonie, tak by miejsce złożenia pokrywało się z przerywaną linią na szablonie.
2

Głowa kota. Ułóż guziki w miejscu oczu kotka i przyklej. Następnie przygotuj małe serduszko z różowego papieru i zrób z niego nosek. Narysuj linię od noska w dół (około 1.5cm) i zaznacz pyszczek kota. Utnij 4 kawałki żyłki o długości 8cm każdy. Będą one służyć jako wąsy. Zwiąż na supeł dwa kawałki żyłki na środku i drugie dwa tak samo, lekko je wygnij i przyklej pod noskiem. Przyklej taśmą dwustronną głowę kotka do jego tułowia, lekko ją przechylając.

3

Łapki i ogon kota. Narysuj około 5cm linię, zaczynając od środka kartonu, który ma stanowić łapy kota. Przyklej go z przodu do tułowia za pomocą taśmy dwustronnej. Z piórek ozdobnych, waty lub dekoracyjnego boa zrób około 17cm ogonek. Przyklej go klejem z tyłu i zamocuj wzdłuż jednego boku, pozostawiając ok. 5cm fragment odstającej kitki.

4

Czapka kota i kokarda. Obklej kawałek kartonu, który ma być czapką po obu stronach aksamitem. Przyklej dzwoneczek do czubka czapki, a dookoła dzwoneczka naklej piórka lub watę. Przyklej czapkę nad lewym uszkiem kota. Przyklej piórka lub kawałeczki boa na obrzeżach czapki z obu stron. Na wstążkę nawlecz dzwoneczek i umieść ją na szyi kotka. Posmaruj wąsy i prawe uszko białym klejem. Posyp klej brokatem.

5
Kartka gotowa. Możesz teraz napisać wewnątrz życzenia świąteczne i wręczyć wybranej osobie.
?

Wskazówki
* Jeśli nie masz aksamitu możesz użyć papieru w kolorze czerwonym lub filcu.
* Wąsy możesz wykonać z drucika zamiast żyłki.

Powiązane porady

Koszyk świąteczny
kartka bożonarodzeniowa
kartka bożonarodzeniowa - zrób to sam

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

andzia
04.12.2011
super