Przedwczesny poród

Jak zapobiec przedwczesnemu porodowi?
DoktorekDoktorek - specjalista Tipy.pl

Przedwczesny poród jest bardzo niebezpieczny dla twojego dziecka. Zaczyna się on nagle i przebiega bardzo szybko. Niestety wiele kobiet nie rozumie wcześniejszych znaków, które mogą świadczyć o wcześniejszym porodzie. Wczesne jego wykrycie może mu zapobiec, dać szansę na donoszenie ciąży do końca i zwiększa prawdopodobieństwo przeżycia dziecka. Nie ma 100% metody na uniknięcie przedwczesnego porodu, jednak jest kilka rzeczy, na które powinnaś uważać, aby go uniknąć.
1
Zakażenia pochwy:

Zakażenia bakteryjne i drożdżakowe pochwy mogą spowodować przedwczesny poród. Z tego powodu należy szczególnie uważać, zwracać uwagę na niepokojące swędzenie czy pieczenie oraz wykonywać regularnie badania. Dzięki temu możesz zmniejszyć ryzyko przedwczesnego pęknięcia błon płodowych i przedwczesnych skurczy.
2
Poziom nawodnienia organizmu

Dobre nawodnienie organizmu również może pomóc uniknąć przedwczesnego porodu. Należy o tym pamiętać w szczególności podczas upalnych dni. Kiedy jesteś odwodniona może wzrosnąć w twojej krwi stężenie oksytocyny powodując skurcze. Nie możesz pić tylko wówczas kiedy czujesz pragnienie, ponieważ pragnienie jest już oznaką odwodnienia organizmu.
3
Regularnie chodź na badania kontrolne
Czasami, to co wydaje ci się, że jest objawem normalnej ciąży, może być objawem wcześniejszego porodu. Regularne badania prenatalne mogą to wykryć, zaś wcześniejsze leczenie zmniejszy lub wyeliminuje ryzyko wcześniejszego porodu.
4
Objawy przedwczesnego porod:

- Skurcze pojawiające się częściej niż co 5 godzin.

- Jasnoczerwona krew wydobywająca się z waginy.

- Puchnięcie i obrzęk na twarzy lub rękach (stan przedrzucawkowy).

- Ból podczas oddawania moczu (możliwe zapalenie dróg moczowych, pęcherza moczowego lub zakażenia nerek).

- Ostry lub długotrwały ból żołądka (objawy stanu przedrzucawkowego).

- Ostre lub długotrwałe wymioty (objawy stanu przedrzucawkowego).

- Nagłe wydobywanie się przejrzystego płynu z waginy.

- Tępy ból w krzyżu.

- Duży nacisk na miednicę.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane