Ból gardła w ciąży

Jak leczyć ból gardła w ciąży?

MamaOliMamaOli - specjalista Tipy.pl
Niestety nawet jak będziesz bardzo na siebie uważać, to prawdopodobne i tak się przeziębisz prędzej czy później. Ciąża nie trwa kilka dni tylko 9 miesięcy i nawet ktoś z końskim zdrowiem będzie mieć przynajmniej raz katar czy ból gardła - zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym. Ból gardła w ciąży może być uciążliwy, jednak da się go szybko wyleczyć za pomocą starych, domowych sposobów.
1
Miód z mlekiem

Od zawsze wiadomo, że na ból gardła jest najlepszy miód z mlekiem. Miód ma właściwości bakteriobójcze i powstrzymuje ich rozwój. Podgrzej mleko, wymieszaj je z dwoma łyżkami miodu i pij ciepłe malutkimi łyczkami.

2
Jedz czosnek

Możesz go dodać do mleka z miodem lub zmieszać z białym serkiem i śmietaną (produkty mleczne bardzo łagodzą smak i zapach czosnku). Czosnek jest naturalnym antybiotykiem, który możesz jeść w ciąży.

3
Woda z solą

Płucz gardło wodą z solą. Wystarczy 0,5-1 łyżeczka soli na szklankę ciepłej wody. Do płukania zużyj całej szklanki wody. Płucz gardło roztworem około 3 razy dziennie.

4
Pij i nawilżaj

Jeśli czujesz drapanie w gardle sięgnij po wodę i się napij. Często na ból gardła pomaga picie zwykłej wody. Również nie zapomnij o nawilżeniu powietrza. Jeśli nie masz jonizatora połóż mokry ręcznik na kaloryferze. O nawilżanie powietrza musisz zadbać w szczególności zimą - wówczas powietrze jest bardzo suche.

5
Syrop z cebuli

Syrop z cebuli jest wspaniały na ból gardła i kaszel. Jak go zrobić? Zetrzyj cebulę na tarce i odciśnij sok. Aby był lepszy możesz do niego dodać miodu. Taki sok pij co kilka godzin po dwie łyżeczki. Sok możesz również zrobić poprzez pokrojenie cebuli, włożenie jej do słoika i zasypanie cukrem.

?

Wskazówki
* Picie dużych ilości płynów podczas przeziębienia wypłukuje z organizmu zarazki. Im więcej pijemy, tym szybciej je wypłukujemy i szybciej dochodzimy do zdrowia.

Powiązane porady

rozstępy na skórze

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane