ziewanie

Jak przestać ziewać?
Uapka - specjalista Tipy.pl

Czy to nie jest uciążliwe kiedy nie możesz przestać ziewać? Zwłaszcza w sytuacjach, kiedy z kimś rozmawiasz lub siedzisz na zebraniu i ziewanie może zostać odebrane jako znudzenie. A przecież tego nie chcesz. Jest kilka teorii, które próbują wytłumaczyć ziewanie. Ale tak naprawdę, żadna z nich do końca nie wyjaśnia tego zjawiska. A czytanie o powodach ziewania samo w sobie może spowodować ziewanie. Jak zatem poradzić sobie z ziewaniem? Odpowiedź znajdziesz w poniższym artykule.
1
Śpij dłużej. Twoje ziewanie może być powiązane z niewystarczającą ilością snu. Postaraj się kłaść o wcześniejszej porze. Dobrze wywietrz pokój przed snem. Jeśli się nie wyśpisz, nie będziesz mógł powstrzymać się od ziewania.
2
Zdrzemnij się w ciągu dnia. Czasami wystarczy nawet, że zamkniesz oczy i zrelaksujesz się nawet na 15 minut.
3
Ćwicz. Wysiłek fizyczny zwiększy Twoją energię niwelując ziewanie.
4
Nie jedz zbyt dużo na obiad. Jeśli się przejesz, Twoje ciało zwolni bo będzie musiało więcej energii poświęcić na trawienie. Efekt? Leniwe popołudnie, kiedy nic się nie chce. Człowiek chodzi ospały, zmęczony i ziewa.
5
Jedz więcej owoców. Zrezygnuj ze słodyczy i fast foodów. Jesteś tym co jesz. Im gorzej jesz, tym bardziej jesteś ociężały i więcej ziewasz.
6
Kiedy czujesz, że zbliża się ziewanie.... obliż wargi. Dziwne? Ale działa! Wypróbuj. Trzeba poćwiczyć, ale efekty są całkiem niezłe. Generalnie, gdy nadchodzi ziewanie nie myślimy wcale o jakichś tam technikach, żeby się go pozbyć. Ale o oblizywaniu warg, warto pamiętać i zastosować.
7
Możesz też wziąć głęboki oddech, gdy zbliża się moment ziewania.
8
Wypij szklankę wody. Dzięki temu oddech się unormuje i przestaniesz ziewać.
9
Ciekawostki:

  • Czy wiecie, że typowe ziewanie trwa średnio 6 sekund?

  • Niewidomi też zarażają się ziewaniem. Nie widzą wprawdzie jak ktoś inny ziewa, ale wystarczy, że słyszą.

  • Podczas czytania o ziewaniu, większość ludzi ziewa.

  • Większość ludzi będzie ziewało w ciągu pięciu minut po tym, jak zobaczą kogoś innego ziewającego.

  • Nawet zwierzęta ziewają, gdy widzą inne zwierze ziewające.

  • Mężczyźni ziewają dłużej niż kobiety.

  • Psy potrafią zarazić się ziewaniem od człowieka. Wystarczy, że zobaczą go ziewającego.

  • Dziecko w łonie matki również ziewa i to już od 11 tygodnia od poczęcia.

  • Im więcej serotoniny i dopaminy w naszym organizmie tym więcej ziewamy.

  • Ziewanie pomaga wyregulować ciśnienie w uszach.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

yo
16.11.2012
ziewam na matematyce
harry
10.03.2012
ziewam kiedy mam ochote