Przewożenie nart w samochodzie

Jak przewozić narty?
ImreImre - specjalista Tipy.pl

Jeśli masz samochód i jeździsz na nartach z pewnością zastanawiasz się nad najlepszym sposobem przewożenia sprzętu narciarskiego w samochodzie. Przewożenie niezabezpieczonych nart w środku samochodu może być niebezpieczne a dodatkowo jest karalne na terenie niektórych państw (np. w Austrii). Jak zatem je przewozić? Jeśli bagażnik, to jaki? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek dotyczących przewozu nart.
1
Boks bagażowy na dach

Jest to prawdopodobnie najlepsze rozwiązanie. Narty nie są narażone na kontakt z piaskiem i solą, więc się nie niszczą. Poza tym w boksie możemy przewozić zarówno narty jak również kijki, buty narciarskie i ubrania. Dzięki temu zyskujemy sporo miejsca w samochodzie. Boksy są zawsze zamykane na kluczyk, więc nie musimy się martwić, że ktoś ukradnie nam sprzęt na postoju.

Wskazówka: Im dłuższy boks tym mniejszy opór powietrza a tym samym mniejsze spalanie.

2
Bagażnik na dach otwarty

Cena niższa niż boksów, jednak trzeba brać pod uwagę to, że narty i snowboardy niszczą się podczas drogi poprzez błoto, piasek i sól z drogi. Wśród bagażników dachowych otwartych można wyróżnić bagażniki:

- metalowe i aluminiowe (około 2 razy droższe od metalowych, jednak te z aluminium nigdy nam nie zardzewieją).

- klasyczne i na narty z wysokimi wiązaniami (te są nieco podwyższone, dzięki czemu chronią dach samochodu przed uszkodzeniami przez wysokie wiązania; są droższe od klasycznych).

- zwykłe i zamykane na klucz (lepiej aby bagażnik był zamykany. Wówczas nikt nie ukradnie nam sprzętu na postoju).

- bagażniki magnetyczne (szybkie montowanie bagażnika ale takie samo szybkie jego ściąganie np. przez złodziei, możliwość zamocowania tylko 2 par nart lub zakup drugiego bagażnika, nie da się zapakować nart w pokrowiec).

Wskazówka: Podczas zakupu patrz czy guma w szczękach uchwytu jest niezbyt miękka, elastyczna i dobrej jakości. Od niej zależy to, czy narty będą stabilne i nie będą się przesuwać podczas transportu.

Z pokrowcem, folią czy bez?

Niezabezpieczone narty oraz snowboard bardzo się niszczą podczas przewożenia ich w otwartym bagażniku. Jednak jeśli zapakujesz narty czy deskę w pokrowiec, to musisz się liczyć z tym, że pokrowiec będzie cały w błocie i piachu. Narty czy snowboard również nie będą czyste, jednak łatwiej będzie je umyć niż po ich transporcie bez pokrowca.

Zamiast pokrowca możesz owinąć wiązania plastikowym workiem lub nawet włożyć całe narty lub deskę w wielki plastikowy worek i poowijać dookoła taśmą.

Jeśli decydujesz się na przewóz niezabezpieczonego sprzętu, to pamiętaj, aby go dokładnie umyć (najlepiej pod prysznicem) po przyjeździe na miejsce.

Jak przewozić narty na bagażniku?

Narty przewozi się na bagażniku dziobami do tyłu.

3
Za samochodem

Te bagażniki mają to do siebie, że w przeciwieństwie od wcześniejszych nie stwarzają oporu powietrza - sprzęt tylko nieznacznie wystaje poza krawędź dachu samochodu. Jednak, aby zainstalować taki bagażnik trzeba mieć hak (dodatkowy koszt) dodatkową belkę wyposażoną w zestaw świateł i tablicę rejestracyjną.

?

Wskazówki
* Bagażniki na dachu sprawiają, że w samochodzie jest dużo głośniej - gwiżdżą i huczą. Głośniejsze są bagażniki podniesione do nart carvingowych, niż te niższe.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane