Króliczki

Jak zrozumieć królika?
AsienkaAsienka - specjalista Tipy.pl

Króliki, tak jak ludzie i inne zwierzęta również mają własny język. Po pewnym czasie przebywania z nimi możemy nauczyć się je rozumieć. Jednak jeśli już chcesz wiedzieć co chce przekazać ci twój mały króliczek to zapoznaj się z króliczym słownikiem, który przedstawiam poniżej.
1
Królik liże po rękach

Jeśli królik to robi oznacza, że cię lubi i ci ufa. Czasami króliki poprzez lizanie proszą o coś, np. króliczek domaga się więcej pieszczot lub chce, abyś go puściła jeśli masz go na rękach. Takie zachowanie może być również spowodowane brakiem soli - jeśli liże cię jak masz spocone dłonie, wówczas daj mu solną lizawkę (sól mineralna) dla królików.

2
Królik leży na boku lub się wywraca i nieruchomieje

Nie ma się czym martwić. Królik w tym momencie odpoczywa. Jeśli leży na pleckach wówczas z pewnością czuje się dobrze i bezpiecznie.

3
Królik biega, robi fikołki i szaleje

Królik rozładowuje nadmiar energii, jest zdrowy i szczęśliwy. Można go wypuścić, aby miał więcej miejsca do szaleństw.

4
Królik zgrzyta zębami

Jeśli dzieje się tak podczas głaskania, wówczas oznacza to, że króliczkowi bardzo się podobają twoje pieszczoty. Jednak zgrzytanie zębami jest również oznaką bólu szczególnie jeśli podczas zgrzytania królik się zwija i kuli.

5
Królik piszczy i krzyczy

Jeśli królik piszczy to znaczy, że bardzo się boi i nie wie co robić. Jeśli chodzi o krzyczenie, to króliki krzyczą zwykle tylko raz w życiu, przed swoją śmiercią (wówczas gdy napada na nie drapieżnik i wiedzą, że zginą). Jeśli twój królik piszczy i krzyczy, oznacza to, że powinieneś oddać królika komuś, kto będzie się nim lepiej opiekować.

6
Królik kładzie główkę nisko

Tak może się dziać podczas głaskania. Uchylanie głowy w dół przez królika świadczy o jego poddaniu się człowiekowi. Jest to prawidłowa pozycja - w innym przypadku królik może walczyć z tobą o dominację w stadzie.

7
Królik biega wokół nóg

Świadczy to o jego dobrym humorze i chęci do zabawy.

8
Królik rozbiega się i nas bodzie

Jeśli królik ma uszy położone po sobie i wysunięty do przodu łepek wówczas oznacza to atak. Królik może być w tym momencie niebezpieczny i może cię mocno ugryźć. Może to być przyczyną choroby, boleści, zagrożenia jego terytorium, rywalizacja z tobą (królikowi nie przeszkadza, że jesteś innego gatunku - dla niego liczy się ta sama płeć), strach itp. Teraz musisz być dla niego łagodny i wyrozumiały. Złość sama mu przejdzie.

9
Królik porusza głową w górę i w dół

Królik jest na nowym terytorium i w ten sposób stara się lepiej obejrzeć teren.

10
Królik podbiega i nas szturcha

Oznacza to, że królik chce, abyśmy się nim zainteresowali i poświęcili mu czas na zabawę czy pieszczoty.

11
Królik biega i bzyczy

Może to oznaczać, że królik chce kopulować. Wówczas należy go trzymać z dala od naszego ciała, aby nas nie ugryzł podczas próby kopulacji z naszą nogą. Można przemyśleć kastrację, jeśli planujemy zakup drugiego królika.

12
Królik śpi "na siedząco"

Królik podkurcza nóżki i zasypia. Oznacza to, że nie czuje się do końca bezpiecznie. Jeśli królik jest nowym domownikiem to jest to normalne, z czasem będzie spać na boczku. Jeśli już go chwilę mamy, wówczas możliwe, że coś zdenerwowało króliczka. Królik w takiej pozycji czuje się bezpieczniej - może obserwować i w porę zareagować na niebezpieczeństwo.

13
Królik atakuje podczas wkładania ręki do klatki

To, że królik cię atakuje, gdy wkładasz rękę do klatki nie oznacza, że cię nie lubi. On po prostu traktuje klatkę jako swoje terytorium - swoją norkę. Należy to uszanować i go niepotrzebnie nie denerwować.

14
Królik pociera brodą o różne przedmioty

To normalne. Króliki mają pod brodą gruczoły i w ten sposób oznaczają swój teren (ludzie nie wyczuwają tego zapachu).

15
Królik sika

Jeśli królik biega i obsikuje wszystko w okół wielką fontanną (ciebie, łóżko, dywan itp) oznacza to, że w ten sposób oznacza swoje terytorium. Tak mogą się zachowywać zarówno samce jak i samiczki jednak uzależnione to jest od charakteru królika i tego, jak bardzo pragnie oznaczyć swój teren. Zachowanie takie można wyeliminować poprzez kastrację (jednak w niektórych przypadkach kastracja nie pomaga). Jeśli królik obsikuje ciebie, wówczas może to oznaczać próbę odstraszenia lub niezadowolenie.

16
Królik robi bobki

Robienie bobków w całym mieszkaniu jest również oznaką znaczenia terenu przez królika. To zachowanie można zminimalizować lub wyeliminować poprzez kastrację.

17
Królik gryzie klatkę i nią szarpie

W ten sposób królik chce zwrócić na siebie uwagę i chce wyjść z klatki aby się pobawić. Możliwe, że królik będzie robić tak nocą - królik są szczególnie aktywne właśnie w nocy.

18
Królik robi gniazdo

Jeśli samiczka wyrywa sobie futro, znosi różne szmatki, sianko itp i układa w kącie klatki oznacza to, że przygotowuje się na poród poprzez stworzenie gniazda. Jeśli króliczka nie miała kontaktu z samcem, wówczas może to być ciąża urojona.

Strona 1 z 5

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (62)

* Pola wymagane

Sara
17.09.2020
Królik robi sobie legowisko we własnych fekaliach , wyleguje się w nich ,śpi w nich. Nie wiem co robić. Sprzątam klatkę co 3 dni, ale smród jest nie do zniesienia , królik jest cały w odchodach, a kąpać go codziennie nie wolno. Czy ktoś z was wie, co może być przyczyną takich zaburzeń behawioralnych?
Ola
17.06.2020
Nigdy, żadnych solnych lizawek dla królików!!!
www
16.06.2020
Nie wolno kastrować ani sterylizować, czyli okaleczać zdrowych zwierząt! To jest wbrew Bogu. A jeśli chce się być wygodnym, zamiast odpowiedzialnym, to po prostu należy nie brać żadnego zwierzęcia do domu. Proste.
Uszatekk
08.02.2020
Dziękuję za przydatne porady, następnym razem jak będę w sklepie, kupię uszatkowii lizawke solną
Joanna
19.11.2019
Witam. Mam dwa króliki miniaturki. Jeden z nich czasem tzw.placze i biega po całej klatce.To dziewczynka. Martwię się, że może ma problemy neurologiczne. Pozdrawiam.
Grazyna
29.10.2019
Karmel: syczenie to ostrzeżenie (np. że ma już dosyc) i chce żeby zdać spokoj
_rozix_
12.08.2019
Mój królik obgryzł klatkę dziękuje za opublikowanie tych napisów :3
Królik.Karmel
14.05.2019
Bawiłam się z moim królikiem i on normalnie podskakiwał, a później zaczął syczeć. Co to oznacza?
Zuzia
08.03.2019
Ja mam królika
Thalia
21.02.2019
Co oznacza, gdy królik zrobi bobki i ułoży je w trójkąt?