Wrocław

Co robić w weekend? Wrocław: Polska stolica krasnali!
weekendsweekends - specjalista Tipy.pl

Jest takie jedno miasto, do którego można się wybrać bez zbędnych przygotowań. Na miejscu znajdziemy gwarantowaną zabawę i piękną zabytkową architekturę. Natomiast w ciągu całego weekendu nie będzie trzeba używać mapy, a wszelkie atrakcje turystyczne dostępne będą na piechotę. Tym miastem jest stolica województwa dolnośląskiego - Wrocław. Zapomniałem dodać, że nocleg można zorganizować bezpośrednio po dotarciu na miejsce lub należy wcześniej odbyć, góra dwie, rozmowy przez telefon.
1
Wrocław jest jednym z największych miast w Polsce. Wszystkie jego atrakcje turystyczne, skupione są w centrum miasta, a jest ich dość sporo. Najbardziej nam znane to Rynek i jego okolica oraz Ostrów Tumski wraz z licznymi zabytkami.

W samym rynku ogromną popularnością cieszą się liczne puby i restauracje, zarówno w ciągu dnia jak i w nocy...
2
Za dnia…

Odwiedzając Wrocław, zachęcam do zwiedzenia wszystkiego, co możliwe. Dlatego proponuję rozpocząć naszą wycieczkę od serca miasta, czyli Rynku.
3
Rynek

Powstał już w XIII wieku. Na początku służył jako miejsce handlowe. Kiedyś mieściły się tam liczne targowiska. Jego rozmiar zaskakiwał każdego. Rynek jest w kształcie prostokąta i ma wymiary 173 na 208 metrów.

Niestety, ale w trakcie wojny, zniszczeniu uległa ponad połowa zabudowań. Jednak dzięki zaangażowaniu i oddaniu lokalnego społeczeństwa, wrocławski rynek został odbudowany i odrestaurowany. Dziś cieszy się ogromną popularnością. Wiele ludzi przychodzi tam tylko po to by pospacerować, inni idą posiedzieć w lokalach lub ogródkach, a jeszcze inni prezentują swoje prace malarskie lub inną kulturę.
Na rynku można podziwiać piękny ratusz oraz kolorowe kamieniczki, w których znajdują się liczne kawiarenki. Grzech byłoby nie wybrać się do którejś z nich na kawę, czekoladę, lody, czy też drinka.
4
Okolice Rynku

W okolicy rynku znajduje się wiele ciekawych pozycji. Jedną z nich jest Plac Solny - czasami nazywany powiększeniem Rynku. Na nim znajdują się wolnostojące kwiaciarnie z przemiłą obsługą, które są czynne przez całą dobę i przez cały rok! Zatem Panowie nie możecie tam przejść obojętnie, bo dla każdej niewiasty znajdzie się coś wyjątkowego...

Udając się z Rynku w stronę przeciwną do Placu Solnego, można spotkać wiele kościołów i katedr. Nie da się przeoczyć ich strzelistych kształtów, szklanych witraży, lub murów z cegły.
5
Aby dowiedzieć się więcej o innych atrakcjach - takich jak: Ostrów Tumski, Ogród botaniczny i Panorama Racławicka - zapraszam na stronę weekends.pl
6
…i w nocy

Wrocław jest piękny zarówno w ciągu dnia jak i w ciągu nocy. Wydaje mi się, że wieczorem we Wrocławiu jest o wiele trudniej znaleźć miejsce w lokalu, miejsce parkingowe, czy chociażby odrobinę wolnej przestrzeni, niż w ciągu dnia. Serce miasta oblegane jest przez wielu licznych turystów, zarówno rodaków jak i obcokrajowców, bawiących się do białego rana...

Będąc we Wrocławiu, koniecznie trzeba poznać jego nocną stronę życia. Zabytki, zabytkami, a pubów i dyskotek nie da się tu zliczyć. Sporo z ich znajduje się w samym centrum, jednak trudno tam znaleźć wolne miejsce. Za to znajdziemy tam każdy rodzaj muzyki i wielu młodych ludzi.
W odległości ok. 5 minut spacerem od Rynku znajdziemy inne kluby, w których można wypić piwo z przyjaciółmi, czy też zabawiać się do bladego świtu.

Na szczęście we Wrocławiu nie znajdują się tylko kluby dla odważnych. Odnajdziemy tutaj też wiele innych alternatywnych miejsc do zabaw i spotkań. W nieco subtelniejszych klimatach, z nieco delikatniejszą muzyką lub licznych miejsc z muzyką na żywo.

Jeżeli jednak impreza to nie wszystko, proponuję wybrać się na romantyczny, nocny spacer do pięknie oświetlonego w tym czasie Ostrowa Tumskiego.
?

Wskazówki
* Komunikacja i noclegi
* We Wrocławiu nie warto poruszać się samochodem, gdyż ogromnym problemem jest brak wolnych miejsc parkingowych – a jeżeli już jakieś są to kosztują od 20 do 40 zł za dobę. Można skorzystać z wyznaczonych stref. Jednak należy pamiętać, że w sobotę do godziny 14, należy uiścić opłatę. Parkowanie w niedzielę jest bezpłatne – o ile znajdzie się wolne miejsce.
* W centrum nie potrzeba korzystać z auta czy innych środków komunikacji. Jednak w sytuacji skrajnego zmęczenia można poruszać się autobusami (dzienne i nocne), czy tramwajami (tylko dzienne). Miasto jest dobrze oznakowane, więc odnalezienie właściwej linii nie powinno stanowić dal nikogo trudności.
* Baza noclegowa jest tutaj bardzo bogata. W samym centrum znajduje się wiele hosteli oferującymi nocleg za cenę ok. 60 zł za osobę. Można skorzystać też z droższych hoteli (ceny od 150 zł za pokój), lub prywatnych kwater (ok. 35-50 zł za osobę).

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

agusto
31.05.2013
Zagraj w laserowy paintball w zona71 przy ul Fabrycznej 14 we Wrocławiu. Zbierz ekipę i zapewnij sobie dawkę pozytywnej adrenaliny. W klimatycznej hali przemysłowej znajdziejsz 450 metrów do gry na dwóch kondygnacjach, 4 rodzaje broni oraz wiele trybów rozgrywek.
Iza
14.11.2012
Zawsze można sobie pizzę online zamówić.Najlepsze pizzerie Wrocław też ma :)
poli
31.07.2012
W sierpniu we Wrocławiu będzie fajna impreza: http://wolnakuchnia.com/eko-day-we-wroclawiu.html Zapowiada się miło:-)