Kartka świąteczna z wyskakującym bałwankiem

Jak zrobić kartkę świąteczną z wyskakującym bałwankiem?

DivaMa - specjalista Tipy.pl
1 z 29
Zaskocz swoich najbliższych i wyślij im wyjątkową kartkę z wyskakującym bałwankiem. Możesz zrobić ją samodzielnie w domu – to naprawdę proste. Poniżej znajdziesz wskazówki.
1
Szablon kartki
Wydrukuj na arkuszu twardego papieru podstawę do kartki z wyskakującym bałwankiem.
2
Szablon bałwanka
Wydrukuj na arkuszu twardego papieru wszystkie części bałwanka.
3
Kartka świąteczna z wyskakującym bałwankiem 3
Linijkę przyłóż kolejno do przerywanych linii na wydrukowanym szablonie bałwanka i przerysuj je zaokrąglonym końcem spinacza lub długopisem z wypisanym wkładem. Dzięki temu w późniejszym etapie łatwiej będzie można złożyć cały projekt.
4
Starannie wytnij zarys kartki i wszystkie części bałwanka wzdłuż czarnych ciągłych linii.
5
Otrzymasz teraz ogółem 5 części, w tym podstawa do kartki.
6
Weź podstawę kartki i złóż ja na pół wzdłuż linii przerywanych. Odstaw na razie na bok.
7
Weź do ręki kawałek bałwanka, na którym znajdują się zakładki oznaczone A i B. Złóż go wzdłuż przerywanych linii. Linie przerywane powinny znajdować się na zewnątrz.
8
Zagnij zakładkę B do góry i dobrze dociśnij. Teraz odegnij ją, tak by znajdowała się w pierwotnej pozycji.
9
Te samą czynność wykonaj z zakładką A i ponownie rozłóż ją do pozycji pierwotnej. Odłóż ten kawałek na bok.
10
Weź kawałek bałwanka, na którym znajdują się zakładki C i D. Zagnij go wzdłuż przerywanych linii, powinny one znajdować się na zewnątrz. Dobrze dociśnij miejsce zagięcia.
11
Zakładkę D zagnij do góry i dobrze dociśnij. Zrób to samo z zakładką C, złóż ją do góry i dobrze zagnij. Tak przygotowaną część odłóż na bok.
12
Weź do ręki fragment z zakładkami E, F i G. Złóż go na pół wzdłuż przerywanych linii. Linie te powinny tym razem znajdować się wewnątrz.
13
Zagnij zakładkę F i dobrze dociśnij.
14
Chwyć zakładkę E, zagnij do góry i dobrze dociśnij. Odłóż tę część na bok.
15
Umieść niewielką ilość kleju na obszar na kartce oznaczony literą A.
16
Weź kawałek bałwanka z zakładkami A i B. Zakładkę A przyłóż w wyznaczane na kartce miejsce pokryte klejem i mocno dociśnij.
17
Niewielką ilość kleju nałóż na obszar na kartce oznaczony literą B. Przyklej do niego zakładkę B i mocno dociśnij. Odłóż całość do wyschnięcia.
18
Nałóż niewielką ilość kleju na obszar na kartce oznaczony literą C. Weź fragment bałwanka z zakładkami C i D. Zakładkę C przyklej do pokrytego klejem obszaru na kartce i mocno dociśnij.
19
Tę samą czynność wykonaj z zakładką D. Pamiętaj, by wcześniej pokryć ten obszar na kartce klejem.
20
Całość dobrze dociśnij i pozostaw do wyschnięcia.
21
Nałóż niewielką ilość kleju na obszar na kartce oznaczony literą E.
22
Weź odpowiedni kawałek bałwanka z zakładkami E i F. Przyklej zakładkę E w odpowiednim miejscu. Mocno dociśnij i poczekaj aż klej wyschnie.
23
Nałóż niewielką ilość kleju na obszar na kartce oznaczony literą F.
24
Przyklej zakładkę F w odpowiednim miejscu i mocno dociśnij. Poczekaj aż całość wyschnie.
25
Nałóż niewielką ilość kleju na obszar oznaczony literą G.
26
Weź ostatnią część bałwanka w kształcie kółka i przyklej go do obszaru oznaczonego G, tak by linie pasowały do siebie. Dociśnij mocno i odłóż na bok, do czasu aż klej wyschnie.
27
Powoli i dokładnie zamknij kartkę wzdłuż przerywanych linii.
28
A teraz otwórz ją. Jeśli chcesz możesz ozdobić swojego bałwanka za pomocą kredek i flamastrów.
Strona 1 z 29

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

pietia
15.12.2014
Wszystko OK. Może małe rozbieżności są po wydrukowaniu ale jeśli ktoś nie poradzi sobie z taką błahostką to po co zabiera się za robienie kartek. Bałwanek mieści się po złożeniu.
zaniepokojona
20.11.2012
nie bardzo rozumiem jak ten bałwan ma sie cały schowac. mi to nie wychodzi
bhihui
18.11.2012
ekstra
Aga
05.12.2011
Niestety to w ogóle beznadziejne źły obrazek! Do wydrukowania kartka nie zgadza mi się z wyciętym bałwankiem nie polecam!