jedzenie winogron

Jak obniżyć cholesterol domowym sposobem?

ZuzaiAsikZuzaiAsik - specjalista Tipy.pl
Za wysoki poziom złego cholesterolu (LDL - z ang. low density lipoproteins) może doprowadzić do bardzo poważnych konsekwencji zdrowotnych. Przede wszystkim niesie za sobą ryzyko chorób serca. Wiele osób od lat boryka się z tym problemem i nie wie, że istnieją naturalne sposoby na obniżenie złego cholesterolu. Podstawowym sposobem na walkę ze złym cholesterolem jest zmiana nawyków żywieniowych. Poniżej znajdziecie wskazówki, które pomogą wam obniżyć poziom złego cholesterolu.
1
Zastąp masło margaryną, a mięso rybami

W walce z cholesterolem najważniejsza jest dieta, w której unikasz tłuszczów zwierzęcych a zastępujesz je roślinnymi. Najważniejsze są NNKT, czyli niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe. Zrezygnuj z masła i zastąp je margaryną. Szczególnie korzystne są margaryny zawierające tzw. sterole roślinne, np. Optima Cardio, Flora ProActive czy Benecol.

Czerwone mięso zastąp tłustymi rybami morskimi. Są one doskonałym źródłem kwasów Omega-3.
2
Oliwa z oliwek i olej rzepakowy

Zawierają niezwykle korzystne dla zdrowia jednonienasycone kwasy tłuszczowe, które obniżają poziom złego cholesterolu. Najlepsze są te tłoczone na zimno, spożywane na surowo. Smażenia na oleju powinniśmy unikać, ale jeśli już nie mamy wyjścia - korzystniej będzie do tego wybrać olej rzepakowy, niż na przykład słonecznikowy.
3
Czosnek

O jego prozdrowotnych właściwościach słyszał już chyba każdy. Jednak czosnek nie tylko obniża ciśnienie i leczy przeziębienie. Równie skutecznie wpływa na zmniejszenie poziomu złego cholesterolu (badania dowodzą, że nawet o 10%). Najlepiej jeść czosnek na surowo - w ilości 2 ząbków dziennie. Jeśli to dla ciebie zbyt ekstremalna potrawa, możesz przygotować również nalewkę z czosnku.

3 główki czosnku zalej 250 ml spirytusu, wstrząśnij i odstaw na 10 dni w ciemne, chłodne miejsce. Pamiętaj, żeby codziennie wstrząsać miksturą. Gotową nalewkę spożywaj trzy razy dziennie - najpierw po 1 kropli do napoju/posiłku, zwiększając dawkę za każdym razem o jedną kroplę, aż dojdziesz do 25 kropli naraz. Kuracji nie powinno się przeprowadzać częściej, niż raz w roku.
4
Migdały i orzechy

To zdrowa i smaczna przekąska. Zaledwie 50 g dziennie może zmniejszyć poziom złego cholesterolu o około 5%. Nie trzeba chyba wspominać, że migdały i orzechy zadbają nie tylko o twoje serce (ochronią przed miażdżyca) , ale też wzmocnią włosy i paznokcie.
5
Płatki owsiane

To doskonała alternatywa dla nieszczególnie zdrowych słodzonych płatków śniadaniowych. Zawierają dużą ilość błonnika, który jest szczególnie skuteczny w obniżaniu poziomu złego cholesterolu. Możesz jeść je w formie musli lub tradycyjnej owsianki.
6
Babka płesznik

Jej nasiona utrudniają wchłanianie cholesterolu. Wykorzystaj ich cenne właściwości przygotowując napar: 2 łyżki nasion zalej szklanką gorącej wody i odstaw pod przykryciem na około 10 minut. Następnie przecedź i wypij. Napar pij dwa razy dziennie.
7
Winogrona

Są nie tylko smaczne, ale i zdrowe. Zarówno owoce, jak i sok zawierają korzystne dla zdrowia proantocyjanidyny, które nie tylko obniżają poziom złego cholesterolu LDL, ale i zwiększają frakcję dobrego cholesterolu HDL.
8
Rośliny strączkowe

To kolejne naturalne źródło błonnika. Fasola, groch, bób, soczewica powinny na stałe zagościć w twojej diecie. Spożywanie zaledwie 1/2 filiżanki przegotowanej fasoli dziennie przez okres 3 miesięcy może obniżyć poziom złego cholesterolu aż o 7%.
9
Jabłka

Jedzmy jabłka na złość Putinowi i naszemu złemu cholesterolowi. Spożywanie codziennie dwóch jabłek (lub marchwi) już po około miesiącu obniża poziom cholesterolu aż o kilkanaście procent! Jabłka to również ważny składnik profilaktyki przeciwzawałowej.
10
Zielona herbata

Ten cudowny napój nie tylko uwolni nas od toksyn i pozwoli dłużej zachować młodość. Znacząco zredukuje również poziom złego cholesterolu. Pij ją codziennie.
11
Ruch

Jest on ważny i potrzebny jest naszemu organizmowi. Na początek walki z cholesterolem godne polecenia są ćwiczenia odchudzające. Pomagają one spalić tkankę tłuszczową, a co za tym idzie obniżyć poziom cholesterolu.

Ważna jest jednak każda forma aktywności fizycznej. Starajmy się ćwiczyć co najmniej trzy razy w tygodniu, minimum przez pół godziny. Skuteczny będzie szybki marsz, pływanie, jazda na rowerze.
Strona 1 z 3

Powiązane porady

naturalny lek na serce i cholesterol
Obniżanie poziomu cholesterolu
wysoki cholesterol - przyczyna

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

ted
06.03.2017
z TA MARGARYNA to zawliles bombe
Bastian
24.02.2017
odbudowa naczyń krwionośnych za pomocą modrzewia dahurskiego z witaminą c jest bardzo istotna , ponieważ nadprodukcja cholesterolu zalepia uszkodzenia i trzeba właśnie zadbac o ich kondycje
ZuzaiAsik
06.01.2011
Wiem co piszę, bo się na tym znam. Gdybym się nie znała to bym nie pisała. Na 100% całkowite zamienienie masła na margarynę NIE WYJDZIE NA ZDROWIE!!!!