Historie o duchach

Jak opowiadać straszne historie?
TysiolaTysiola - specjalista Tipy.pl

Sposób opowiadania strasznych historii o duchach, upiorach i wiedźmach jest tak samo istotny jak historia sama w sobie. Słowa powinny być podkreślone zarówno mimiką, tonem głosu jak i efektami specjalnymi. Poniżej znajdziesz kilka trików i porad, które sprawią, że nawet niewinna opowieść o duszkach sprawi, że Twoi słuchacze będą mieć ciarki na plecach.
P

* Widownia / Słuchacze
* Świece
* Efekty dźwiękowe
* Latarka

1
Wybierz jakąś straszną opowieść o duchach. Jeśli nie znasz żadnej poszukaj w Internecie (wpisz w Google np. "straszne historie").
2
Wybierz sobie jakąś osobę, która pomoże Ci przy efektach specjalnych.
3
Poćwicz opowiadanie historii, abyś opowiadał ją automatycznie bez zaglądania w notatki.
4
Zadbaj o muzykę. Najlepiej jak to będzie muzyka atonalna. Dobrze będzie jeśli Twoi słuchacze usłyszą ją od razu po wejściu do pomieszczenia w którym będziesz opowiadać.
5
Wyłącz światła i zapal dużo świeczek.
6
Podczas opowiadania historii podświetl sobie od dołu twarz latarką.
7
Mów miękkim, przyciszonym głosem, tak aby wszyscy słuchacze musieli skupić swoją uwagę, aby Cię usłyszeć. Im bliżej końca historii, tym mów głośniej.
8
Poproś swojego pomocnika, aby w napiętym momencie Twojej opowieści zrobił mały przeciąg, tak aby świeczki zaczęły migotać.
9
Bardzo wolno, lecz wyraźnie opowiedz ostatnią część opowieści.
10
Po zakończeniu opowieści zacznij nagle krzyczeć ciągle trzymając latarkę skierowaną na swoją twarz. Możesz również poprosić swojego pomocnika, aby zaraz po wypowiedzeniu przez ciebie ostatnich słów opowieści zaczął przeraźliwie krzyczeć wpatrując się za okno.
?

Wskazówki
* Straszne historie robią większe wrażenie gdy są opowiadane po zapadnięciu zmroku - najlepiej o północy.
* Zlokalizuj miejsce, którego dotyczy historia wybierając jakąś miejscowość blisko zamieszkania, tak aby każdy ze słuchaczy ją znał.

Powiązane porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Kurczaczka
12.12.2010
Bombowe rady. Dzięki nim przestraszyłam mistrza BezStrachu, mojego kolegę Willa. Dzięki jeszcze raz. Kurczakowo!!!
MistrzHubert
19.10.2009
SUPER!!!!!!!!!!!!