Dlaczego paznokcie żółkną?

ZuzaiAsikZuzaiAsik - specjalista Tipy.pl
Żółte paznokcie są zmorą wielu osób, wyglądają nieestetycznie i u niektórych mogą wywołać niesmak. Zaniedbane dłonie, w tym paznokcie, mogą utrudniać relacje międzyludzkie, trudno podać komuś rękę, kiedy paznokcie są żółte. Odbierają nam pewność siebie i mogą stanowić poważny kłopot. Mogą być również zwiastunem poważnej choroby. Poniżej znajdziecie informacje, dzięki którym dowiecie się, dlaczego paznokcie żółkną.
1
Żółte przebarwienie płytek paznokciowych, które ujawnia się po zmyciu kolorowego (czerwonego) lakieru do paznokci, jest efektem trwałego zabarwienia powierzchni paznokci przez barwniki zawarte w lakierze. Dotyczy to sytuacji, kiedy kolorowy lakier położony jest bezpośrednio na paznokieć bez wcześniejszego lakieru podkładowego. Charakterystyczne dla tego typu przebarwienia paznokcia jest też to, że wraz ze wzrastaniem paznokcia przebarwienie przesuwa się w stronę wolnego brzegu paznokcia i rosnący paznokieć odzyskuje swoje naturalne zabarwienie.
2
Żółte paznokcie można zaobserwować w przewlekłych infekcjach, w łuszczycy, żółtaczce i zespole żółtych paznokci. W tym ostatnim schorzeniu paznokcie ulegają dodatkowo pogrubieniu i towarzyszy temu zastój chłonki w kończynie oraz przewlekła choroba układu oddechowego. Do zmiany zabarwienia paznokci na żółte dochodzi również w wyniku działania niektórych leków np.: okłady z Riwanolu, karoten, Mepakryna, Tetracyklina.
3
Żółte paznokcie posiadają również palacze.

Powiązane porady

peeling z cukru, miodu i oliwy
Naturalne powiększanie piersi
piękne dłonie

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane