bombka decoupage

Jak zrobić bombkę decoupage?

BazyliaBazylia - specjalista Tipy.pl
Jeśli posiadasz dużo kartek świątecznych z ubiegłych lat, możesz wykonać z nich niesamowite bombki decoupage. Kup kilka styropianowych kul i pokryj je udartymi kawałkami z zeszłorocznych świątecznych kartek. Powieś je na choince, ułóż na tacy lub w koszyku i dodaj do nich nieco zieleni.
P

* Świąteczne kartki
* Bombki ze styropianu
* Klej do decoupage
* Pędzel

1
Na początku zastanów się jak mają wyglądać twoje bombki. Możesz wykonać je w określonym kolorze lub skupić się na wybranych motywach – aniołki, Mikołaj, zdjęcia znajomych lub rodziny.
2
Przejrzyj wszystkie kartki i zwróć uwagę, które z nich można podrzeć na małe kawałki, a mimo to wciąż będzie można je rozpoznać. Zacznij drzeć je na nieregularne kształty. Staraj się tworzyć kawałki pasujące wielkością do twojej bombki. Wykorzystaj grafikę z przodu kartki, jak również wersety znajdujące się na odwrocie. Zanim rozpoczniesz wyklejanie przygotuj mnóstwo takich elementów.
3
Przyklej przygotowane fragmenty kartek do bombki za pomocą kleju do decoupage. Postępuj zgodnie z instrukcją załączoną do wybranej marki kleju. Zazwyczaj należy przy pomocy gąbki bądź pędzla nałożyć klej na tylną stronę fragmentu kartki, a następnie umieścić go na bombce. W kolejnym kroku przy pomocy pędzla nanieś na wierzch naklejonej kartki jeszcze jedną bądź dwie warstwy tego kleju. Czynność powtarzaj dopóki cala bombka nie będzie pokryta wycinkami.
4
Odstaw bombki w bezpieczne miejsce i pozostaw do całkowitego wyschnięcia.
5
W ten sam sposób możesz udekorować również inne świąteczne ozdoby i zawiesić je na swojej choince.
?

Wskazówki
* Wybierz klej z srebrnym bądź złotym brokatem.
* Do powierzchni bombki możesz przykleić cekiny bądź koraliki.

Powiązane porady

Mikołaj origami
Gwiazda Betlejemska

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

lori66534
19.12.2012
Śliczne są te bombki wykonane tą techniką. w sklepach oczywiście można kupić takie ale jak ostatnio widziałam cenę w sklepie to odechciało mi się ją kupić. efekt jako taki ładny ale za bombeczkę o średnicy ok. 5 cm trzeba było dać 24.99 zł a tak robisz sama i wiesz taka większa radość jak się uda i wgl. minimalne koszta. a takie robione własnoręcznie zawsze są piękniejsze!
Anko77
25.11.2012
Pomysł bardzo, bardzo ciekawy i naprawdę warty spróbowania. Dzięki za pomysł;p