test ciążowy

Jak wykonać test ciążowy?
MiloscMilosc - specjalista Tipy.pl

Domowe testy ciążowe są tera łatwiejsze i pewniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Przedstawione poniżej porady mogą ci się wydać zbyt oczywiste, ale w chwili podekscytowania (jestem w ciąży czy nie jestem?) pamiętaj aby:
1
Przeczytaj dokładnie wskazówki dotyczące testu domowego przed jego użyciem (nawet jeśli już kiedyś stosowałaś taki test). Potem przeczytaj je jeszcze raz, tak dla pewności.
2
Miej pod ręką czytelny zegarek, budzik w celu precyzyjnego spełnienia wymogów czasowych testu.
3
Upewnij się, że w chwili rozpoczęcia testu pojemniki, szpatułki i inne elementy testu są czyste i nieskażone. Nie używaj ponownie żadnego z tych elementów.
4
Rano, od razu po wstaniu z łóżka, na czczo, oddaj niewielką ilość moczu do jakiegoś pojemniczka. Teraz w zależności od rodzaju testu ciążowego należy np. kilka kropel moczu umieścić w przeznaczonym do tego celu okienku kontrolnym. Wynik, otrzymamy po kilku minutach (w zależności od rodzaju testu).
5
Jeżeli wymagany jest pewien okres oczekiwania, umieść probówkę z dala od źródeł ciepła, aby nie uległa zniekształceniu.
6
Jeżeli zestaw, który kupiłaś, zawiera drugi test lub jeśli kupiłaś drugi zestaw, odczekaj parę dni przed przeprowadzeniem powtórnego testu.
?

Wskazówki
* Domowe testy ciążowe wykazują czy jesteś w ciąży już po 14 dniach od zapłodnienia, czasem nawet już dzień po terminie miesiączki,
* Wyniki będą dokładniejsze, jeżeli poczekasz przynajmniej kilka dni po terminie, a najlepiej tydzień lub dwa.
* Pozytywny wynik testu nie zwalnia cię z obowiązku wizyty u ginekologa,
* Jeżeli natomiast wynik testu jest negatywny, a nie dostałaś miesiączki także powinnaś udać się do lekarza.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane