święta u teściów

Jak zachować się podczas świątecznej wizyty u teściów?

haniahania - specjalista Tipy.pl
Nadchodzą święta. I w tym roku czeka cię świąteczna wizyta u teściów, choć wolelibyście spędzić wieczór siedząc na kanapie z drinkiem w ręku, oglądając filmy na DVD. Wizyty u teściów mogą być bardzo stresujące, zastanawiasz się więc jak się ubrać i jak się zachować. W tym roku skorzystaj z poniższych porad, aby móc rzeczywiście odpocząć i cieszyć się cała uroczystością.
1
Czego należy dowiedzieć się wcześniej?

  • Jaki jest sugerowany strój?

  • O której rozpoczyna się kolacja?

  • Czy masz coś przynieść ze sobą (np. ciasto lub sałatkę)?

  • Czy u teściów będą również małe dzieci?

Lepiej dowiedzieć się wszystkiego wcześniej, aby nie być potem zaskoczonym.

2
Co przynieść?

  • Na pewno nie kwiaty. Mogą one nie pasować do ogólnego wystroju wnętrza, a właściciel może czuć się zobowiązany do umieszczenia ich w widocznym dla wszystkich miejscu. Zamiast tego kup tanią w utrzymaniu roślinę doniczkową, która z pewnością przetrwa dłużej, niż do końca świąt.

  • Wiaderko pełne lśniących czerwonych jabłek lub pudełko małych słodkich klementynek.

3
Jak należy się zachować?

  • Potwierdź zamiar przybycia. Gospodyni musi bowiem zaplanować ilość pożywienia i napojów, które musi przygotować. Dotyczy to każdego, nawet nieformalnego spotkania.

  • Spraw wrażenie, że dobrze się bawisz i dopasuj się do tłumu. Dzięki temu gospodarz nie będzie czuł potrzeby zabawiania cię.

  • Nie bierz zbyt dosłownie terminu „czuj się jak u siebie”. Staraj się przebywać w pomieszczeniach udekorowanych i przeznaczonych dla gości.

4
Jak się ubrać?

Na przyjęciach z dużą ilością gości może być gorąco. Aby przez cały czas czuć się komfortowo, ubierz się „na cebulkę”, by w każdej chwili móc zdjąć wierzchnią część ubrania i pozostać w czymś równie eleganckim, ale przewiewnym.

5
Przyjście na przyjęcie i wyjście z niego.

Przyjdź na przyjęcie w dowolnej chwili, ale nie wcześniej niż 5 minut przed umówioną godziną, ani nie później niż 30 minut po.

6
Jak podziękować za gościnę?

Podziękuj osobiście na koniec spotkania lub dodatkowo wyślij kartkę z podziękowaniami za gościnę. Jeśli podczas przyjęcia rozmawiałaś z gospodarzem o czymś szczególnym – film na DVD, który lubi, płyta, itp. – dołącz to do podziękowań.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

szok
22.12.2015
łoo hooo normalnie jakbym do jakiejś księżnej szła a nie do teściowej... 'tania w utrzymaniu roślina' a prezent jakiś pod choinkę to już nie?
Porażka.