Królik w klatce

Jak uspokoić królika w nocy?
AsienkaAsienka - specjalista Tipy.pl

Czy Twój królik gryzie i szarpie pręty klatki w nocy, nie dając Ci spać? Prawdopodobnie tak. W taki sposób zachowują się prawie wszystkie króliki. Są to zwierzęta aktywne nocą, zatem wieczorem zaczynają domagać się wypuszczenia z klatki, pieszczot i zabaw. Czasami gryzienie i drapanie w klatkę może być również spowodowane brakiem wody lub pożywienia. Co zatem robić, aby uspokoić królika w nocy? Poniżej przedstawiam kilka rad, które pomogą ci przespać całą noc.
1
Zapewnij królikowi w dzień sporo ruchu i rozrywki. Jak się zmęczy w dzień to może w nocy będzie spokojniejszy. Królika dobrze jest wypuszczać na kilka godzin dziennie, aby mógł swobodnie kicać po całym domu (lub przynajmniej pokoju). Najlepiej wypuszczać królika również późnym wieczorem, na 2-3h przed zaśnięciem. Wówczas przez kolejne kilka godzin, królik będzie zmęczony i możliwe, że nie będzie nas budzić.
2
Przykrywaj klatkę z królikiem na noc kocem. Dzięki temu królik będzie mieć ciszej i nie będzie widzieć co jest poza klatką. Istnieje prawdopodobieństwo, że jak nie będzie widzieć swojego Pana/Pani to da sobie spokój z drapaniem i gryzieniem pręcików.
3
Jeśli masz piwnicę (ogrzewaną) lub jakieś w miarę puste pomieszczenie to możesz do niego wpuszczać na noc królika - oczywiście z klatką, aby w razie czego mógł do niej wejść, napić się, zjeść i odpocząć. Jednak pomieszczenie to powinno być w miarę puste, aby nic nie spadło na króliczka i nie zrobiło mu krzywdy. Poza tym w pomieszczeniu nie powinno być żadnych kabli elektrycznych - królik mógłby je przegryźć i porazić się prądem.
4
Wiele osób otwiera królikom na noc klatki. Wówczas królik może harcować do woli po domu (pokoju) przez całą noc lub przyjść do łóżka do właściciela i się do niego przytulić. Należy jednak pamiętać, aby usunąć z podłogi wszystkie niebezpieczne dla niego przedmioty i zabezpieczyć kable elektryczne przed przegryzieniem.
5
Jeśli nie chcesz lub z jakiś powodów nie możesz wypuszczać królika na noc, przemyśl wygrodzenie królikowi dodatkowego miejsca poza klatką. Jak będzie mieć więcej miejsca to może się wybiega i przestanie gryźć i szarpać pręty. Królik musi mieć miejsce do zabaw.
6
Upewnij się, że królik ma wystarczającą ilość jedzenia i wody na noc. Jeśli będzie głodny lub będzie się mu chciało pić, wówczas może być jeszcze bardziej niespokojny.
7
Staraj się w nocy nie reagować na gryzienie i szarpanie klatki. Jak będziesz w nocy za każdym razem wstawać do króliczka i go uspokajać, to zacznie kojarzyć, że jego zachowanie przynosi efekty. Staraj się go w nocy ignorować a dopiero rano, jak wstaniesz daj mu jeść i go pogłaskaj.
8
Daj króliczkowi do klatki korę lub patyczki z drzew owocowych. Królik będzie je obgryzać zamiast prętów. Obgryzanie patyków jest dla królików dobrym zajęciem, więc może uda ci się przespać całą noc.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (12)

* Pola wymagane

Ania
23.10.2019
Witaj dziekuje bardzo moja toska uspokoila sie po przykryciu klatki . oczywiscie picie i jedzonko ma dolozone DZIEKUJE i pozdrawiam
Barbara
27.11.2018
Dlaczego króliczki miniaturki biegają wokół siebie.
Syla32
25.04.2016
Cześć !! Mój krolik halasuje w nocy biega po całej klatce jak szalony co zrobić ???
Altair
20.08.2015
Najprościej jest zrobić pasztet. Cisza gwarantowana :D
Królik73jgf@wp.pl
27.04.2015
Uwielbiam KRÓLIKI I CZYTAĆ O KRÓLIKACH :)
królik
01.06.2014
mam ważne pytanie co do nauki korzystania z kuwety, od ilu miesięcy powinno uczyć korzystać z kuwety królika i jak to robić???
Kasia0549
10.03.2014
też myślę że najlepsze jest 2
Madzia
26.09.2012
Dobry poradnik,najlepsze jest przekrycie klatki kocem : )
wera
03.09.2012
Jula, nie kupuj, zmęczysz go !!! Mozesz kupic co najwyzej rybki :DD
MJ1998
10.07.2012
mój króliczek biega kiedy ma na to ochotę, ponieważ ma klatkę na podłodzę i nawet jeśli jest zamknięta to i tak kiedy ma ochotę poharcować potrafi ją otworzyć, ja jej nie zamykam, bo mój królik wtedy się obraża, dosłownie odwraca się ode mnie i na mnie nie patrzy dopóki jej nie przeproszę w postaci zabawy. Jest kochana, nawet za te jej małe foszki :)