cera mieszana

Jak pielęgnować cerę mieszaną?
gabrysiagabrysia - specjalista Tipy.pl

Cera mieszana, stanowi jeden z najtrudniejszych problemów kosmetycznych, jeżeli chodzi o jej pielęgnowanie, zarówno w domu, jak i w gabinecie kosmetycznym. Nie wiesz jak ją pielęgnować? Poniżej znajdziesz instrukcję, jak o nią zadbać, aby była piękna i zdrowa. Aby cera była Twoją dumą.
1
Cerę mieszaną nie myjemy całościowo woda. Środkowe partie myjemy płatkiem kosmetycznym umaczanym w płynie spirytusowym z dodatkiem 2% kwasu salicylowego, 3% kwasu borowego lub naparu z ziół. Przy znacznym łojotoku możemy przemywać kilka razy dziennie. Boczne partie skóry zmywamy śmietanką lub mleczkiem kosmetycznym, zwykłym przegotowanym mlekiem lub płynem na niskoprocentowym alkoholu. Płyn taki może zawierać 2% kwasu salicylowego lub wywar z ziół (rumianku, rozmarynu, macierzanki). Rano twarz można przemywać płatkiem kosmetycznym umaczanym w wodzie mineralnej oczywiście bez użycia mydła. Do wieczornego mycia używamy mydła dla dzieci, lanolinowego i innych o kwaśnym działaniu.
2
Środkowych partii cery nie trzeba odżywiać, a raczej należy osuszać, stosując maseczki jarzynowo – owocowe w lecie, a z białka lub twarożku w zimie. Boczne partie twarzy, szczególnie pod oczami odżywiamy wieczorem tłustym kremem, a w ciągu dnia stosujemy maseczki odżywcze.
3
Dieta przy cerze mieszanej powinna być bogata w witaminy (jarzyny, owoce i kiełki zbożowe).
4
Kosmetyczka w gabinecie ma takie same trudności przy pielęgnowaniu cery mieszanej. Po zmyciu środkowych i bocznych części twarzy, wykonuje masaż na kremie poślizgowym. Przed oczyszczaniem cery, szczególnie w środkowych partiach, wskazane jest naświetlanie lampą z niebieskim światłem. Po zamknięciu porów płynem spirytusowym najlepiej zrobić maseczkę porcelanową, w skład której wchodzi glinka kaolinowa. Makijażu bez potrzeby nie wykonuje się.
5
Należy pamiętać, że cera mieszana może nieprawidłowo reagować na niektóre środki kosmetyczne – podrażnienie lub uczulenie. Do zabiegu i do makijażu można stosować kosmetyki hipoalergiczne, a w niektórych przypadkach, na zlecenie lekarza, także specjalne maści.
6
Przy cerze mieszanej można wykonywać kilka razy do roku serię zabiegów (10 – 15), co drugi dzień, szczególnie na wiosnę i na jesieni.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane